آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستهند

افغانستان در آجندای سفر وزیر خارجه امریکا به هند

قرار است تا چند روز دیگر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا به هند سفر کند. افغانستان در آجندای سفر وی قرار دارد.


به نقل از هندوستان تایمز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در سفرش به هند قرار است پیرامون راه‌های تعمیق روابط دوجانبه، گروه موسوم به کواد، افغانستان، همه‌گیری کووید-۱۹ و تغییرات اقلیمی تبادل نظر کند.
این سفر که قرار است به تاریخ چهارم اسد صورت گیرد، بلینکن به تاریخ پنجم اسد با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، اس‌. جی‌شنکر وزیر خارجه هند و اجیت دوول مشاور امنیت ملی این کشور ملاقات ‌می‌کند.
دین تامپسن معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفته است: ما انتظار داریم بحث‌ها روی راه‌های تعمیق بیشتر مشارکت دوجانبه تمرکز داشته باشد که دامنه آن بسیار گسترده است و همچنین همگرایی در مسایل منطقه‌ای و جهانی را افزایش می‌دهد.
وی افزوده است که در عرصه روابط دوجانبه، امریکا انتظار دارد که گفت‌وگوها با مقامات هندی روی گسترش همکاری‌های امنیتی، دفاعی، سایبری و مبارزه با تروریزم باشد.
تامپسن با اشاره به این‌که واشنگتن از تعهد هند به صلح و حمایت از توسعه اقتصادی افغانستان استقبال می‌کند، بیان داشته است که افغانستان موضوع منطقه‌ای برجسته این سفر است و هند «شریک حیاتی» منطقه است.
گفتنی است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان هند نگران از بین رفتن پروژه‌های اقتصادی این کشور در افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا