آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سفارت ایران:

اقدامات اخیر تروریستی حکایت از برنامه‌های شوم برای تشدید اختلافات مذهبی در افغانستان دارد

سفارت ایران در کابل در واکنش به به حمله خونین شامگاه شنبه در غرب شهر کابل ضمن محکوم نمودن، آن را ضد انسانی و ضد اسلامی خوانده و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی نموده است.

به گزارش خبرگزاری دید، سفارت ایران در کابل شنبه شب(۳عقرب) با نشر پیامی در واکنش به حمله خونین تروریستی بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل، آن را محکوم نمود.
سفارت ایران نوشته: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله تروریستی غیر انسانی و ضد اسلامی علیه مرکز آموزشی کوثر در کابل را که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از دانش‌آموزان بی‌گناه شده است را به شدت محکوم و ضمن تسلیت به دولت و مردم افغانستان، با خانواده‌های شهدا اظهار همدردی و برای مجروحان آرزوی بهبود و سلامت دارد.
سفارت ایران تاکید نموده که چنین اقدامات تروریستی در هفته‌های اخیر در برخی نقاط کابل و سایر مناطق افغانستان برنامه‌ریزی شده است.
در بخشی از پیام سفارت ایران درج است: متاسفانه طی هفته‌های اخیر گسترش اقدامات هدفمند تروریستی در برخی از مناطق شهر کابل و سایر نقاط افغانستان حکایت از برنامه‌ریزی‌های شوم به منظور تشدید اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان داشته و لازم است در این رابطه همگان هشیاری لازم را به خرج داده و جهات قانونی ذیربط اقدامات لازم را به عمل آورند.
گفتنی است که در حمله تروریستی بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل، دست کم ۳۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شد. مسئولیت این رویداد را گروه داعش به دوش گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا