آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطامحمد نور:

اقدام اخیر در‌ پنجشیر، فاصله مردم و حکومت را بیشتر می‌نماید

عطا محمد نور در واکنش به اقدام اخیر وزارت امور داخله در ولایت پنجشیر، می‌گوید که این چنین اقداماتی بدون هماهنگی حکومت محلی سبب فاصله بیشتر میان مردم و نظام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس اجرایی جمعیت اسلامی در واکنش به اقدام اخیر نظامی وزارت داخله در پنجشیر برای بازداشت کرام‌الدین کریم رییس پیشین فدراسیون فوتبال کشور، می‌گوید که تطبیق قانون سبب تقویت نظام می‌شود، ولی اقدامات بدون حکمت و با عجله، دچار مشکل می‌شود.
آقای نور گفته: تطبیق قانون بدون شک مسیر را برای تقویت نظام، حاکمیت نظم و رعایت عدالت هموار می‌سازد. اما هرگونه تصمیم زودهنگام، بدور از حکمت و بدون در نظرداشت جامعه شناسی دقیق، دچار مشکل می‌شود.
به باور عطامحمد نور، پنجشیر به عنوان نگین جهاد و مقاومت و مردم این پایگاه ضد کمونیزم و تروریزم نه تنها در شکل‌دهی نظام کنونی که در تمامی تحولات کشور نقش ارزشمند داشته‌اند. جدا از سهم آنان در شکل‌دهی نظام، در تامین آرامش و تطبیق قانون نیز همیشه روشن و واضح است.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی در مورد حادثه اخیر در پنجشیر افزوده: اقدام اخیر در‌ ولایت پنجشیر بدون هماهنگی مقامات محلی و استفاده از قوای خوشنام در شرایطی که اوضاع هر روز با تاسف به شکنندگی‌ بیشتر نزدیک می‌شود، نه تنها با روح قانون همخوانی درست ندارد که ضمن دست کم گرفتن حکومت محلی، فاصله میان مردم و حکومت را نیز بیشتر می‌نماید.
آقای نور به این باور است که برخی حلقات به رییس جمهور مشوره‌های اشتباه می‌دهند و برای حفظ ثبات و نظام‌ علاقه‌ای ندارند.
او تاکید کرده که «دستگیری کسانی که مشکل حقوقی دارند، راه های واضح و تعریف شده دارد و در عین حال رعایت عدالت در تطبیق قانون از اصول اساسی است که باید زمام‌داران به این اصل توجه لازم را مبذول دارند».
آقای نور از رییس جمهور غنی خواسته که اطلاعات واصله «جاسوسان با افتخار و بدون افتخار» را مورد تحلیل عمیق قرار داده و مانع فاصله میان حکومت و مردم شود.
شب گذشته قوای مسلح با حمایت نیروهای هوایی به دره پنجشیر رفته بود تا کرام‌الدین کریم را بازداشت کند، ولی این عملیات ناکام مانده و قوای وزارت داخله از پنجشیر خارج شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا