دسته بندی نشده

علی خامنه‌ای:

امارات به دنیای اسلام خیانت کرده است

رهبر مذهبی دولت جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که امارات متحده عربی با عادی‌سازی روابطش با اسرائیل، به دنیای اسلام خیانت کرده است.

علی خامنه‌یی رهبر مذهبی دولت جمهوری اسلامی ایران در اظهارات اخیر خوده گفته است که امارات با عادی‌سازی روابط‌‌ش با اسرائیل نه تنها به جهان عرب و مردم فلسطین بل‌که به دنیال اسلام خیانت کرده است.

رهبر ایرن همچنان تصریح کرده است که در مدت زمان کوتاه برای امارات مشخص خواهد شد که در عادی‌سازی روابط با اسراییل به درخواست امریکا اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

این اظهارات رهبر ایران در حالی بیان می‌شود که روابط امارات و اسرائیل با میانجی‌گری امریکا به حالت عادی برگشته و هر دوکشور به همکاری دوجانبه اطمینان داده‌است.

امارات بعد از مصر و اردن، سومین کشور عرب و اولین کشور منطقه خلیج فارس است که با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرده‌است.

این توافق اسراییل وامارات واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

وزارت خارجه ایران این اقدام امارات را ننگین و خطرناک خوانده و با هشدار به اسرائیل در باره هرگونه دخالت در منطقه خلیج فارس، دولت امارات را مسوول عواقب این تصمیم دانسته است.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین یا فتح در واکنش به این اقدام امارات گفته که تنها پشتیبانی از موقف فلسطین می‌تواند مانع غصب زمین‌های فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل شود، نه این کار امارات.

اعضای این سازمان گفته که عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل از پشت خنجر زدن به مردم فلسطین است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا