آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

رییس جمهور غنی:

امارات زعفران افغانستان را می‌خرد

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور، در جریان سفرش به امارات متحده عربی شام دیروز با تاجران افغانستان مقیم آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور، در جریان سفرش به امارات متحده عربی شام دیروز با تاجران افغانستان مقیم آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که در شهر ابوظبی انجام شد، ابتدا عبیدالله صدرخیل یکتن از تاجران افغانستان مقیم امارات متحده عربی، گفت که ناامنی و فساد اداری، مانع سرمایه‌گذاری آنان در داخل کشور شده است.
وی افزود: کمیسیونی که به رهبری معاون دوم ریاست‌ جمهوری در خصوص رسیدگی به مشکلات تاجران ایجاد شده توانسته است تا اندازه زیاد مشکلات آنان را حل کند.
همچنان ابراهیم محب یکتن از سرمایه‌گذاران افغانستان، مشکلات سکتور بانک‌داری را در افغانستان بیان کرد و پیشنهادات خویش را به رییس‌ جمهور غنی ارائه کرده گفت که بانک‌های افغانستان با مشکلات زیادی مواجه‌اند که در صورت چشم‌پوشی از مشکلات موجوده، به خطرات جدی روبه‌رو خواهیم شد.
موصوف پیشنهاد کرد که برای رشد بانک‌داری و جلوگیری از خطرات این سکتور، نیاز است تا کمپنی‌های نظارتی بین‌المللی برای نظارت و مشوره‌دهی استخدام گردند.
در این دیدار، داکتر محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه در رابطه به برنامه‌های انکشافی و تجاری حکومت، به تاجران کشور در امارات معلومات داده، گفت که وزارت مالیه درهماهنگی و همکاری با رؤسای گمرکات افغانستان، چالش‌های عمدۀ بنادر و گمرکات کشور را مشخص کرده و به این مشکلات رسیدگی می‌شود.
سپس رییس جمهور غنی گفت در دیداری که با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی داشتم، موصوف وعده سپرد که زعفران افغانستان را امارات متحدۀ عربی خریداری می‌کند.
وی افزود که آذربایجان نیز حاضر است تا بادام، انگور و پیاز افغانستان را خریداری نماید.
رییس‌ جمهور غنی از تاجران افغانستان مقیم امارات متحدۀ عربی خواست تا با استفاده از فرصت‌هایی که در بازارهای جهانی، به‌خصوص در بازارهای امارات متحده عربی برای محصولات افغانستان ایجاد شده است، سرمایه‌گذاری کنند و هدف واضح برای صادرات تعیین نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا