آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

امرالله صالح مسئولیت رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را به دست گرفت

امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری می‌گوید که او سر از امروز شنبه (۲۶ میزان) مسئولیت رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را به‌ صورت مستقیم برای چند هفته به دوش می‌گیرد. آقای صالح گفته که در راه تطبیق قانون به خاطر تأمین امنیت مردم چیزی را به نام مصلحت در قاموس ندارد.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای صالح در یادداشتی در صفحه‌ فیسبوک خود نوشته است که این مسئولیت را براساس هدایت رییس‌ جمهور اشرف غنی بر عهده گرفته و در راه تطبیق قانون به ‌خاطر تأمین امنیت مردم هیچ نوع مصلحت و ترحم بر «جنایت‌کار» را در قاموس ندارد.
او همچنان نوشته است که به وظایف اصلی‌اش مثل گذشته رسیدگی می‌کند. به گفته‌ او، تطبیق میثاق امنیتی بخشی از برنامه‌‌ او در راستای رسیدگی به مسایل امنیتی کابل خواهد بود.
معاون اول رییس‌ جمهور گفته که کابل را مانند کف دستش بلد است، او افزوده است: فهرست افراد دزد، اوباش، مردم‌‌آزار، باج‌گیرها، قانون‌گریزها، غاصبان املاک عامه و مردم، مجرمان متکرر و زورگویان به ظاهر قانون‌پسند از قبل ترتیب شده‌ است.
آقای صالح از مردم خواسته است که با نیروهای امنیتی همکار باشند. صالح در عین حال نوشته است که تقویت بیشتر نهادهای امنیتی افغانستان و نزدیک‌سازی آن‌ها با لایه‌های مختلف جامعه بخشی دیگر از برنامه‌ او است.
این مسئولیت در حالی به معاون اول ریاست جمهوری سپرده می‌شود که اخیرا گراف جرایم جنایی، سرقت‌های مسلحانه، ترورهای هدفمند و انفجار ماین‌های کنارجاده‌‌ای و مقناطیسی در کابل افزایش یافته است. پیش از این، وزیرامور داخله نیز به پولیس دستور داده بود تا در صورت مواجه شدن با مجرمان، برآنان شلیک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا