آخرین اخباراسلایدشوافغانستانفرهنگ عامه

آیت‌الله سید محسن حجت:

امروز نیز عاشورا است، از دشمن هراس نداشته باشید و در مجالس حسینی اشتراک کنید

عالم برجسته دینی و مطرح کشور با تأکید به حضور مردم در مجالس حسینی می‌گوید، امروز هم کربلاست، امروز هم عاشوراست حواستان جمع باشد.

عالم برجسته دینی و مطرح کشور با تأکید به حضور مردم در مجالس حسینی می‌گوید، امروز هم کربلاست، امروز هم عاشوراست حواستان جمع باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، امروز نیز مراسم عزاداری عاشورا با حضور پرشور مردم متدین کابل در تکیه‌خانه عمومی چنداول برگزار شد.
آیت‌الله سید محسن حجت در این مراسم گفت: مجالس حسینی را پر شکوه و با عظمت نگه بدارید. در کربلا یک عده از مرگ ترسیدند که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید، اگر مردمان شیعه می‌رفتند همه دور حسین علیه السلام را می‌گرفتند امام حسین به شهادت می رسید؟ نه ! بلکه بر دشمنان پیروز می شد، بلکه دنیا را اصلاح می‌کرد، ولی هفتاد و دو نفر ماند.
آقای حجت افزود: امروز هم کربلاست حواستان جمع باشد، امروز هم باز عاشوراست حواستان جمع باشد. امروز هم باز صدای اباعبدالله علیه السلام بلند است. هل مِن ناصر یَنصُرنى، کیست که لبیک یا حسین بگوید؟ مرد می خواهد، شوخی نیست! هرکسی این توفیق را پیدا نمی‌کند.
وی تصریح کرد: هفتاد و دو نفر از میان تمام مردم دنیا گلچین شدند و نامشان بر بلندای عالم تا به روز قیامت نوشته شد،.خدا خواست! حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، زهیر بن قین، بریر بن خضیر و بقیه.
این عالم دینی تصریح کرد: امروز هم یکعده باید گلچین شوند برای انتخاب شدن به آمدن به مجلس امام حسین علیه السلام. هر کسی این توفیق را پیدا نمی‌کند. روز امتحان است امروز، حواستان جمع باشد.
آیت‌الله سید محسن حجت اظهار داشت: روز امتحان، روز آزمایشی است که ما ببینیم چقدر از دین دفاع می‌کنیم. چقدر به دین وابسته‌ایم. چقدر به مذهب وابسته‌ایم؟
حجت گفت: مجالس حسینی را گرم بسازید و از سر و صدای دشمن نهراسید و با آمدن تان مشت محکمی به دهان دشمنان اهل البیت علیهم السلام بزنید. خدای تبارک و تعالی هم شما را یاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا