آخرین اخبارجهانسیاست

امریکایی‌ها: خروج از افغانستان «تحقیر ملی» بود

یک نظرسنجی جدید در امریکا نشان داد که نارضایتی از خروج امریکا از افغانستان از مرزهای حزبی عبور کرده و دو سوم مردم امریکا آن را «تحقیر ملی» می‌دانند.


به نقل از فارس، در یک نظرسنجی تازه هفتاد درصد شهروندان امریکایی خروج از افغانستان را «تحقیر ملی» می‌دانند.
به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» نظرسنجی موسسه معتبر«راسموسن» نشان داد که ۵۱ درصد از شهروندان امریکایی به شدت موافق گزینه تحقیر شدن امریکا در خروج از افغانستان هستند، در حالی که ۵۶ درصد از دموکرات‌ها بر این باورند که نحوه خروج امریکا از افغانستان «شرم آور» بود.
این نظرسنجی برخط نشان داد که ۷۳ درصد از رای دهندگان امریکایی معتقد بودند امریکایی‌هایی که در افغانستان باقی مانده‌اند به احتمال زیاد توسط طالبان گروگان گرفته می‌شوند و تقریباً نیمی از آنها گفته‌اند که این سناریو «بسیار محتمل» است و تنها ۱۶ درصد فکر می‌کنند که چنین موردی بعید به نظر می‌رسد.
در این نظرسنجی آمده است که خروج از افغانستان یک تحقیر ملی است و «جو بایدن» رییس جمهور امریکا هزاران امریکایی را پشت خطوط طالبان رها کرد تا از خود مراقبت کنند.
نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد که میزان محبوبیت رییس جمهور امریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.
طبق نتایج این نظرسنجی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در امریکا برگزار شد، ۴۴ درصد از شهروندان عملکرد بایدن را قابل قبول می‌داند. نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شده همچنین نشان داد ۵۰ درصد از امریکایی‌ها عملکرد رییس جمهور خود را غیر قابل قبول می‌دانند.
محبوبیت بایدن از اواسط ماه گذشته میلادی و در بحبوحه خروج امریکایی‌ها از افغانستان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، شروع به کاهش کرده است.
بر اساس این نظرسنجی جدید، میزان رضایت امریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در امریکا ناراضی هستند.
پیش‌تر نیز در نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز»، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نحوه عملکرد بایدن در مقابله با همه‌گیری را تایید می‌کنند که در مقایسه با اواخر جون که ۶۲ درصد به او نمره مثبت داده بودند، کاهش را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا