آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاستصلح

امریکا از بازیگران منطقه‌ای خواست طرفین درگیر را در افغانستان به مذاکره تشویق کنند

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا خواستار کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان شده و از کشورهای منطقه خواست طرفین درگیر را به مذاکره تشویق و ترغیب کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، کاخ سفید در بیانیه‌ای به تازگی به نقل از جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا گفت که این کشور به حمایت خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.
جیک سالیوان: هرچند نظامیان امریکایی افغانستان را ترک می‌کنند، اما ما به پشتیبانی خود از این کشور از طریق کمک‌ به نیروهای امنیتی و همچنان کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به مردم افغانستان ادامه می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند دستاوردهای ۲۰ سال گذشته را حفظ کنند.
وی افزوده است که واشنگتن به حمایت دیپلماتیک خود از روند صلح نیز ادامه می‌دهد.
مشاور امنیت ملی امریکا بیان داشته است: ما خواستار کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان هستیم و از تمام بازی‌گران منطقه‌ای می‌خواهیم طرفین را به بازگشت به مذاکرات بدون تأخیر تشویق کنند تا مردم افغانستان بتوانند به حل و فصل سیاسی عادلانه و پایدار و صلح و امنیتی که سزاوار آن هستند، دست یابند.
در رابطه به انتقال نخستین گروه‌ از همکاران افغان نظامیان امریکایی به ایالات متحده، جیک سالیوان با استقبال از آن‌ها گفته است که این روند ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا