آخرین اخبارافغانستانجهانروند صلحسیاستصلح

بلینکن در بروکسل:

امریکا با ناتو به افغانستان رفته و با هم خارج می‌شوند

وزیر امور خارجه امریکا که برای رایزنی و شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو به بروکسل رفته است می‌گود ایالات متحده با ناتو به افغانستان رفته و با هم خارج خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری دید، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا امروز سه‌شنبه(۳ حمل) در کنفرانس خبری مشترک با ینس ستولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو گفت بررسی‌ گزینه‌های ایالات متحده در افغانستان هنوز جریان دارد.
وی در مورد حضور نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت: ما با هم وارد (افغانستان) شده‌ایم، با هم تنظیم و هماهنگ کرده‌ایم و وقتی زمان مناسب برسد، ما با هم می‌رویم.
وزیر خارجه امریکا در مورد تصمیم‌های امریکا و ناتو پیرامون افغانستان بیان داشت: ما برای ختم مسئولانه این درگیری و برطرف نمودن آسیب‌ها نسبت به نیروها با متحدان ناتوی خود متحد هستیم، درست همان‌طور که مصمم هستیم اطمینان حاصل کنیم افغانستان هرگز دوباره به پناه‌گاه امن برای تروریستان تبدیل نمی‌شود تا ایالات متحده و متحدان مان را تهدید کند.
بلینکن در رابطه به مهلت خروج ماه می افزود که بازنگری توافق‌ امریکا-طالبان هنوز جریان دارد و وی برای رایزنی با متحدان به بروکسل آمده است.
ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو نیز با تکرار اظهارات وزیر خارجه امریکا گفت فرصت خوبی دارند تا در مورد افغانستان رایزنی کنند.
وی در ادامه تأکید کرد که خشونت‌ها باید در افغانستان کاهش یابد و طالبان باید حمایت از تروریست‌های بین‌المللی، از جمله القاعده را متوقف کنند.
گفتنی است که وزرای خارجه ناتو امروز و فردا در مورد افغانستان، خاورمیانه و آفریقای شمالی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا