آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

سفیر خلیلزاد در دفاع از کاخ سفید:

امریکا جنگ را به افغانستان تحمیل نکرده است

زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا به اعلامیه‌ طالبان مبنی بر این که امریکا جنگ را بر این گروه تحمیل کرده، واکنش نشان داده است.

زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا به اعلامیه‌ طالبان مبنی بر این که امریکا جنگ را بر این گروه تحمیل کرده، واکنش نشان داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای خلیلزاد ناوقت روز یک‌شنبه (۲۵ حمل) در یک رشته توییت، گفته است که امریکا این جنگ را تحمیل نکرده است.
خلیلزاد گفته است که مردم افغانستان چندین دهه است که بایکدیگر درگیر جنگ هستند و در این جنگ هزاران غیرنظامی بی‌گناه نیز جان خود را از دست داده‌ است. او در عین حال تاکید کرده است که مردم افغانستان به جای یک فصل دیگر از جنگ، به دنبال راه جدید هستند.
نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان، گفته است:«ایالات متحده‌ امریکا به مذاکرات صلح رو آورد زیرا که جنگ دیگر، پاسخ و راه حل نیست. در جریان گفت‌وگوها، من راه‌هایی برای کاهش خشونت پیشنهاد کردم. طالبان با رد کردن کار با ما برای ختم جنگ و پایان کشتار، در پی طولانی کردن جنگ است.»
آقای خلیلزاد افزوده است که بگذارید مردم افغانستان قضاوت کنند که آیا بیانیه‌ طالبان مبنی بر ادامه‌ جنگ، گامی برای پیشرفت است؟
او همچنان گفته است که کوتاه‌ترین راه برای جلوگیری از قربانی بیشتر، آتش‌بس است و رهبری طالبان نیز باید به نمایندگان این گروه اجازه دهد که بر میز مذاکره حاضر شوند و گفت‌وگو کنند.
آقای خلیلزاد در ادامه گفته است که او کار روی پرونده‌ای را که در دست دارد ادامه می‌دهد. به گفته‌ او، مردم افغانستان سزاوار و خواستار یک آتش‌بس همه‌جانبه و گفت‌وگوهایی که به صلح منتهی می‌شود، هستند و ایالات متحده‌ امریکا در این راه در کنار آنان خواهد ایستاد.
این اظهارات از سوی خلیلزاد در حالی مطرح شده است که گروه طالبان به تاریخ ۲۳ حمل عملیات بهاری‌اش را زیر نام «الفتح» اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا