آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

امریکا سفرخرج هیئت طالبان را می‌پردازد

گزارش‌ها می‌رساند که دولت ترامپ از کانگرس امریکا خواستار منابع مالی برای پرداخت سفرخرج هیئت طالبان هنگام اشتراک در مذاکرات صلح شده است.

گزارش‌ها می‌رساند که دولت ترامپ از کانگرس امریکا خواستار منابع مالی برای پرداخت سفرخرج هیئت طالبان هنگام اشتراک در مذاکرات صلح شده است.
به نقل از TribLive، دولت ترامپ در اوایل سال جاری از کانگرس ایالات متحده خواسته تا هزینه‌هایی را که طالبان هنگام اشتراک در مذاکرات صلح متقبل شده، بپردازد.
«کوین سپایسر» سخنگوی «پیتر جان ویسکلوسکی» نماینده دمکرات کانگرس، گفته است:« این پول هزینه‌های حمل و نقل، مسکن، مواد غذایی و منابع طالبان را در بر می‌گیرد.»
سپایسر افزوده است:« وزارت دفاع (امریکا) از بودجه سال مالی ۲۰۲۰ برای حمایت از فعالیت‌های مصالحه، از جمله پشتیبانی لوجستیکی برای اعضای طالبان درخواست کرده و در ماه مارچ سال ۲۰۱۹ نامه‌ای به کمیته در مورد استفاده از بودجه سال مالی ۲۰۱۹ برای فعالیت‌های مشابه فرستاده است.»
در همین حال، هیئت ویسکلوسکی روز چهارشنبه لایحه دفاعی را به ارزش ۶۹۰٫۲ میلیارد دالر برای سال مالی ۲۰۲۰ تصویب کرده که هرگونه منابع مالی برای پرداخت هزینه‌های طالبان را ممنوع می‌کند.
با این همه، بر اساس این درخواست، حکومت امریکا می‌خواهد مبلغی را برای گروه طالبان فراهم کند که زمانی به اسامه بن لادن پناه داده بود.
از طرفی هم، گفته می‌شود که طالبان بیشتر مصارف خود را از قاچاق مواد مخدر به دست می‌آورد. این گروه احتمالاً سالانه مبلغ ۸۰۰ میلیون دالر از قاچاق تریاک و دیگر فعالیت‌های از این قبیل به دست می‌آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا