آخرین اخبارجهان

امریکا مجوز استفاده از واکسین کرونا را صادر کرد

ایالات متحده امریکا در ساعات پایانی روز جمعه مجوز استفاده اضطراری از واکسن تولیدی فایزر-‌بیون‌تک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را صادر و به این ترتیب زمینه توزیع سریع آن را در سراسر ایالات متحده فراهم کرد.

به نقل از یورونیوز، دنیس هینتون از مقامات ارشد سازمان غذا و داروی ایالات متحده در نامه‌ای خطاب به مدیران فایزر «اجازه استفاده اضطراری» از این واکسین را صادر کرد.
پس از آن نیز دونالد ترامپ، رییس ‌جمهور امریکا وعده داد که اولین واکسیناسیون «در کمتر از ۲۴ ساعت» انجام شود.
توزیع کشوری این واکسین زیر نظر ارتش امریکا انجام می‌شود و دونالد ترامپ اعلام کرد که به کمک شرکت‌های پستی فدکس و یوپی‌اس، توزیع آن را در همه ایالت‌ها آغاز کرده‌اند.
امریکا پس از بریتانیا، بحرین، کانادا، عربستان سعودی و مکسیکو ششمین کشوری است که استفاده از این واکسین را برای مقابله با شیوع کرونا تایید می‌کند.
این تصمیم در حالی گرفته شده که این کشور هم اکنون با بیش از ۱۶ میلیون و ۲۹۵ هزار مبتلا و بیش از ۳۰۲ هزار قربانی در صدر کشورهایی قرار دارد که با کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند.
یک روز پیش از این، بسیاری از رسانه‌های امریکا مدعی شدند که کاخ سفید، استفان هان رییس سازمان غذا و دارو را تهدید کرده که چنانچه در روز جمعه مجوز استفاده از این واکسین را صادر نکند، اخراج خواهد شد.
پیش از این، داکتر پیتر مارکس مدیر بخش واکسین این سازمان اعلام کرده بود که تصمیم نهایی سازمان غذا و دارو دربارۀ این واکسین، حداکثر تا یک‌هفته دیگر اعلام خواهد شد.
ایالات متحده امیدوار است بتواند ۲۰ میلیون نفر را تا پایان این ماه به کمک تولیدات فایزر-‌بیون‌تک همچنین واکسین مدرنا واکسینه کند.
کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، سالمندان و افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند، در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا