آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور ایران:

امریکا هیچ‌وقت حمله موشکی ما را فراموش نخواهد کرد/ترور سردار سلیمانی را بی پاسخ نگذاشتیم و نخواهیم گذاشت

حسن روحانی رییس جمهور ایران در آخرین سخنرانی سالانه‌اش در سال ۹۸ می‌گوید که با حمله به پایگاه‌های امریکا در عراق پاسخ سختی به ترور سردار سلیمانی از جانب امریکا داده شده و ایران ترور سردار سلیمانی را بی‌پاسخ نگذاشته و نخواهد گذاشت.

حسن روحانی رییس جمهور ایران در آخرین سخنرانی سالانه‌اش در سال ۹۸ می‌گوید که با حمله به پایگاه‌های امریکا در عراق پاسخ سختی به ترور سردار سلیمانی از جانب امریکا داده شده و ایران ترور سردار سلیمانی را بی‌پاسخ نگذاشته و نخواهد گذاشت.
به نقل از تسنیم، حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز چهارشنبه(۲۸ حوت) در آخرین سخنرانی سالانه‌اش گفت: ملت و دولت ایران علاوه بر سیلی سخت موشکی به پایگاه عین‌الاسد، در سخت‌ترین شرایط تحریمی‌اش بزرگترین پروژه‌ها را افتتاح کرد و اینها همه سیلی‌هایی بود که به امریکا زدیم.
آقای روحانی ضمن بیان این موضوع که پاسخ به ترور سردار مقاومت ادامه خواهد داشت، افزود که در برابر توطئه امریکا قاطعانه ایستادگی کردیم.
وی افزود: سال ۹۸ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران بود چرا که در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت که برای مردم پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند و در نهایت آنها را در برابر فشار خم کند درست مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی بیافرینند.
رییس جمهور ایران همچنین با اشاره به مسائل سیاسی و امنیتی سال ۹۸ خاطرنشان کرد: دولت ما برابر دولت‌هایی که نتوانستند به تعهد خود به‌خوبی در زمینه هسته‌ای عمل کنند، کاهش تعهدات را شروع کرده این کار را در پنج مرحله ادامه داد. تقریباً همه تعهدات دست‌وپاگیر کنار گذاشته شده و صنعت هسته‌ای آزاد از هر قید و بندی مشغول فعالیت است. کارهای بزرگی در صنعت هسته‌ای انجام شده است که در ۲۰ فروردین آن را توضیح می‌دهیم.
وی با تأکید بر اینکه «در دادگاه‌های بین‌المللی از نظر حقوقی در برابر امریکا پیروز شده و در برابر توطئه‌های دیگر امریکا قاطعانه ایستادیم»، گفت: امریکایی‌ها سردار بزرگ ما را ترور کردند و ما این را بی‌پاسخ نگذاشتیم و نخواهیم گذشت. نیروهای مسلح با غرش موشک‌ها به این اقدام پاسخ دادند که امریکایی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند چراکه برای اولین بار در برابر یک کار غلط و وحشیانه پاسخ قاطعانه دریافت کردند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورش گفت: مردم ما گرفتار ویروسی شدند که مخصوص کشور ما نیست و نزدیک ۱۷۰ کشور دنیا به این ویروس مبتلا شدند. این دولت در تأمین موادی که مورد نیاز مردم به‌خصوص مواد غذایی و دارویی است تلاش کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا