آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

امریکا کمک‌های مالی‌اش را به پاکستان بررسی می‌‏کند

مایک پمپئو وزیر خارجه‌ ایالات متحده‌ امریکا پاکستان را به بدرفتاری با دیپلمات‌های کشورش متهم کرده و گفته که کمک‌های مالی این کشور به پاکستان زیر بررسی است.
پمپئو در پاسخ به اظهارات سناتور دانا روهرباکر درباره‌ کمک‌های مالی کشورش به پاکستان، گفت که امسال نسبت به سال‌های پیش امریکا منابع مالی کمی را برای پاکستان در نظر گرفت و منابع باقی‌مانده نیز «زیر بررسی» است.
به گفته‌ پمپئو، سال آینده ممکن است این کمک‌‌ها کمتر شود.
سناتور روهرباکر گفت که امریکا باید کمک‌های مالی‌اش را به پاکستان تا رهایی داکتر شکیل افریدی متوقف سازد.
داکتر شکیل افریدی در مأموریت به دام انداختن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ به سازمان استخبارات امریکا (سیا) کمک کرده بود. او در ماه نخست سال روان میلادی، در مصاحبه‌ای گفت که امریکا وی را فراموش کرده است.
وزیر خارجه‌ امریکا می‌گوید که وی در زمان تصدی‌اش به عنوان رییس سازمان سیا قضیه‌ افریدی را دنبال کرده است، اما در عین حال او اذعان می‌کند که این تلاش‌ها موفقیتی در پی نداشته است.
در پهلوی مسئله‌ کمک‌‌های مالی، وزیر خارجه‌ ایالات متحده‌ امریکا گفت که با نماینده‌گان کشورش در پاکستان برخورد مناسب نمی‌شود.
در رابطه به استراتژی جدید امریکا درباره‌ آسیای جنوبی، وی گفت:« با پاکستان صریح بوده‌ایم که تامین صلح و امنیت در افغانستان، به میزان زیادی بسته‌گی به تمایل این کشور دارد. این کشور باید پناه‌گاه‌های امن هراس‌افگنان و عاملان فعالیت‌های هراس‌افگنانه را در درون خاکش سرکوب کند.»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا