آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا ۵۰ فروند جنگنده به امارات می‌فروشد

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش با فروش جنگنده «اف ۳۵» به امارات متحده عربی موافقت کرده است.

به نقل از یورونیوز، وزیر خارجه ایالات متحده در توییتی نگاشته که کنگره در جریان پیشنهاد ابوظبی برای خرید جنگنده «اف ۳۵» و مهمات نظامی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دالر قرار گرفته است.
به گفته وی، هدف از فروش این تسلیحات نظامی به امارات متحده عربی «مهار تهدیدهای روزافزون ایران و دفاع در برابر آن» به دنبال عادی‌سازی رابطه امارات با اسراییل است.

واشنگتن در حالی قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده «اف ۳۵» به امارات عربی متحده بفروشد که مقامات اسراییل پیش از این از فروش این جنگنده‌ها به ابوظبی به دلیل برهم زدن موازنه قوا در منطقه ابراز نگرانی کرده بودند.
با این حال، مایک پمپئو تاکید کرد که فروش جنگنده‌های «اف ۳۵» به امارات با سیاست قدیمی کشورش برای حفظ «برتری نظامی اسراییل از نظر کیفی» در منطقه «کاملاً همخوانی» دارد.
مقامات امارات متحده عربی به دنبال توافق با اسراییل برای عادی‌سازی روابط با این کشور گفته بودند که خرید جنگنده‌های «اف ۳۵» از اهداف اصلی آن‌ها بوده است.
مسئولان اسراییل در آن زمان گفته بودند که با فروش جنگنده‌های «اف ۳۵» به امارات موافقت نکرده‌اند. آن‌ها پس از توافق عادی‌سازی روابط با امارات به طور علنی با فروش این جنگنده‌ها به ابوظبی مخالفت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا