آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

امضای قرارداد پروژه تعمیر خدمات ترافیک هوایی در کابل

اداره هوانوردی ملکی از امضای پروژه تعمیر خدمات ترافیک هوایی از سوی کاردار سفارت جاپان در کابل نماینده سازمان «UNOPS» در کابل با حضور محمد قاسم وفایی‌زاده رییس اداره هوانوردی ملکی امضا شد.
به گزارش خبرگزاری دید، قرارداد پروژه تعمیر خدمات ترافیک هوایی، با اشتراک داکتر محمد قاسم وفایی زاده، رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی، از سوی یوکیاشی تاکاهاشی کاردار سفارت جاپان مقیم کابل، آقای پل کرچشانک نماینده سازمان UNOPS در کابل، امضا شد.

این پروژه با هزینه ۱۹ میلیون دالر از کمک‌های بلاعوض کشور جاپان به همکاری تخنیکی و مدیریتی سازمان UNOPS به مدت ۳۶ ماه تکمیل می گردد.
این پروژه شامل کنترول تاور با ارتفاع ۴۵ متر برای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، مرکز واحد کنترول حریم هوایی افغانستان و کلیه بخش‌های ترافیک هوایی را شامل بوده که مطابق معیارهای بین‌المللی با تجهیزات مدرن اعمار می‌گردد.
این مرکز، برای کنترول و ارائه خدمات ترافیک هوایی برای تمام پروازهایی که از حریم هوایی افغانستان استفاده می‌کنند اعمار می‌گردد که تمام خدمات ترافیک هوایی در سرتاسر افغانستان، از این مرکز فراهم خواهد شد.
خدمات ترافیک هوایی از بخش‌های اساسی و کلیدی در هوانوردی ملکی به حساب می‌رود و کنترولران ترافیک هوایی کسانی هستند که از لحظه حرکت هواپیما از پارکینگ شان در میدان، برای پرواز الی نشست و توقف دوباره آن در رمپ به طور دوامدار و بدون وقفه با پیلوتان در تماس بوده و با ارایه معلومات ضروری، رهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های مسلکی در مصئونیت و ایجاد نظم میان پرواز ها و جریان ترافیک هوایی مسئولیت مهم را به عهده دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا