آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهمنطقه

امضای معاهده مشارکت راهبری میان افغانستان و ترکمنستان

گزارش‌ها حاکی از آن است که رؤسای جمهوری افغانستان و ترکمنستان معاهده مشارکت استراتژیک میان دو کشور امضا کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رؤسای جمهوری افغانستان و ترکمنستان معاهده مشارکت استراتژیک میان دو کشور امضا کردند.
به نقل از ارگ، اشرف غنی رییس کشور قبل از ظهر امروز از سوی قربان‌قلی بیردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان استقبال رسمی شده و در کاخ ریاست جمهوری آن کشور دیدار کردند.
گفته شده که در این دیدار در مورد گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های اتصال منطقه‌ای، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی، تطبیق پروژه‌های منطقه‌ای و مبارزه با تروریزم بحث و تبادل نظر نمودند.
همچنان در این دیدار، هفت موافقت‌نامه و یادداشت تفاهم همکاری میان مقامات دو کشور در حضور رؤسای جمهور افغانستان و ترکمنستان امضا شد.
این یادداشت‌های همکاری شامل: همکاری میان آرشیف ملی افغانستان و دانشسرای ملی زبان و ادبیات و نسخته خطی موسوم به مخدوم قلی از فرهنگستان علوم ترکمنستان، یادداشت همکاری میان خط آهن افغانستان و ترکمنستان، موافقتنامه خدمات هوایی میان حکومت افغانستان و حکومت ترکمنستان، موافقتنامه میان حکومت افغانستان و حکومت ترکمنستان در خصوص محل عبور بین‌المللی خط آهن در سرحد دولتی، موافقتنامه همکاری‌های متقابل گمرکی، یادداشت تفاهم میان حکومت افغانستان و حکومت ترکمنستان در مورد افزایش حجم صادرات انرژی به ولایت هرات، یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌ها در عرصه نفت و گاز و معاهده مشارکت راهبردی میان افغانستان و ترکمنستان از سوی سران دو کشور به منظور گسترش روابط میان دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همچنان اعلامیۀ مشترک امضا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا