آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

امرالله صالح:

امنیت زمانی تامین می‌شود که تروریستان بازداشت شده، اعدام شوند

معاون اول ریاست ‌جمهوری می‌گوید محوری‌ترین عامل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که اسیران طالب فکر می‌کنند در هر صورت عفو می‌شوند و جزای اعمال شان را نمی‌بینند.

امرالله صالح
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری امروز دوشنبه(۲۹ جدی) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود از ترور دو قاضی زن در ناحیه دهم شهر کابل یاد کرده و «اعدام نشدن» تروریستان دستگیرشده را عامل بلند رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ کشور خوانده است.
صالح افزوده است: «یکی از راه‌‌های حل‌ اساسی این معضله اعدام شماری از دستگیر شدگان است. این دستگیر شدگان باید اعدام شوند تا درس عبرت برای متباقی گردد».
او در هشتادمین گزارش جلسه‌ شش‌ونیم بامداد، تصریح کرده است: «در این هشتاد روز که من موضوعات را با جزئیات دنبال می‌کنم می‌بینم که هم پولیس و هم امنیت ملی دستاوردهای چشم‌گیر و قابل ملاحظه دارند».
معاون اول رییس‌ جمهور در ادامه افزوده است: «دستگیرشده‌ها بلبل‌گونه اعتراف می‌نمایند ولی تمام امید شان این است که روزی بی‌مجازات واقعی رها می‌شوند».
او در ادامه تأکید کرده است: «این معضله باید حل گردد و یکی از نکات اساسی خواهد بود که من به جلسه شورای عالی حاکمیت قانون مطرح خواهم ساخت، تروریست که دستگیر می‌شود باید اعدام گردد».
امرالله صالح در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که اخیراً، ترورهای هدف‌مند در شهرهای بزرگ به ویژه شهر کابل افزایش یافته است. در آخرین مورد، روز گذشته دو قاضی زن به نام‌های قدسیه عضو ریاست تحقیقات و ذکیه عضو دیوان تجارتی دادگاه عالی در ناحیه دهم شهر کابل ترور شددند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا