آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

امنیت ملی جزئیات بازداشت عاملان انهدام پایه‌های برق را منتشر کرد

خبرگزاری دید: ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای، جزئیات بازداشت عاملان پایه‌های برق وارداتی را در شمال کابل همگانی ساخت. امنیت ملی گفته است که این افراد مربوط به داعش و شبکه حقانی هستند و با طالبان نیز همسویی دارند.


طبق اعلام امنیت ملی، این عملیات از سوی قطعات خاص برای بازداشت «هسته مشترک داعش و شبکه حقانی» که با طالبان هم‌سویی داشته و در تخریب پایه‌های برق نقش مستقیم داشت، اجرا شده است.
بر اساس خبرنامه، در این عملیات حنیف فرزند عبدالحفیظ سردسته این هسته، با سه تن دیگر که به گفته امنیت ملی در انفجار ۳۶ پایه برق نقش مستقیم داشته‌اند، توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.
ریاست امنیت ملی توضیح داده است که اعضای این هسته به دستور ثناءالله مشهور به شهاب‌المهاجر رهبر شاخه خراسان گروه داعش، در صدد بودند تا با تخریب پایه‌های برق، روند خدمات‌رسانی شفاخانه‌ها، مراکز صنعتی، تأسیسات استراتژیک و روند زندگی را در پایتخت و دیگر ولایت‌ها مختل سازند و مردم را در تاریکی قرار دهند.
طبق آن‌چه امنیت ملی اعلام کرده است، از محل اختفای این شبکه چهار نفره مقدار زیادی مواد انفجاری ممنوعهRDX و وسایل تخنیکی پیش‌رفته که برای تهیه، ساخت و تعبیه‌ مواد انفجاری به کار می‌رود، توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی کشف و ضبط شده است.
ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که حنیف و اعضای این هسته در اظهارات ابتدایی‌شان، تمامی عواملی که این هسته را در اجرای عملیات‌های تروریستی کمک می‌کردند، افشا کرده و به زودی نیروهای کشفی و قطعات خاص این افراد را بازداشت خواهند کرد.


با توجه به اعترافات کسانی که در پروان بازداشت شده‌اند، نیروهای امنیت ملی در حال تثبیت محل اختفای شهاب‌المهاجر، رهبر شاخه خراسان داعش، احمد لایق فرزند جنت‌گل و ضمیرالدین از فرماندهان ارشد هسته مشترک داعش و شبکه حقانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا