آخرین اخبارروند صلحسیاستمنطقه

امیدواری پاکستان برای تکمیل هرچه زودتر ارزیابی توافقنامه دوحه

سفیر پاکستان در کابل از دولت جو بایدن خواسته است در مشورت با گروه طالبان هر چه زودتر روند بازنگری توافق‌نامه دوحه را تکمیل کند.

سفیر پاکستان در کابل از دولت جو بایدن خواسته است در مشورت با گروه طالبان هر چه زودتر روند بازنگری توافق‌نامه دوحه را تکمیل کند.
به نقل از صدای امریکا، منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان روز گذشته در مراسمی که از سوی انستیتوت تحقیقات سیاست اسلام‌آباد برگزار شده بود، از دولت جدید ایالات متحده خواست هر چه زودتر روند بازنگری توافق‌نامه ۲۹ فبروری را تکمیل کند.
سفیر پاکستان گفته است: ما می‌دانیم روند بازنگری نهادی در ایالات متحده زمان‌بر است، اما امیدواریم به منظور سوق دادن این روند به سمت نتیجه منطقی، این بازنگری به زودی تکمیل شود.
وی با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفته است که پاکستان به طور جدی به طالبان بیان کرده است تا از ابزارهای نظامی برای به دست گرفتن قدرت خودداری کنند، زیرا این به معنای ادامه خصومت‌های افغانستان است.
سفیر پاکستان در ادامه افزوده است: توافق‌نامه امریکا-طالبان تعهدات متقابلی در قبال طرفین دارد و … هر نتیجه‌ که ایالات متحده از این بازنگری حاصل کند، باید از طریق تعامل با طالبان به آن پرداخته شود.
گفتنی است که ارتش پاکستان نیز به تازگی اعلان کرده است از طالبان و جناح‌ خاصی در افغانستان پشتیبانی نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا