آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

ثبات و همگرایی:

امید داریم کمیسیون شکایات انتخاباتی به صورت دقیق شکایات را بررسی کند

پس از اعلام نتایج نخستینه انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان از سوی کمیسیون انتخابات، تیم ثبات و همگرایی با نشر اعلامیه‌ای ابراز امید واری کرده است که کمیسیون شکایات انتخاباتی به شکایات و اعتراضات نامزدان به گونه دقیق بپردازد.

پس از اعلام نتایج نخستینه انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان از سوی کمیسیون انتخابات، تیم ثبات و همگرایی با نشر اعلامیه‌ای ابراز امید واری کرده است که کمیسیون شکایات انتخاباتی به شکایات و اعتراضات نامزدان به گونه دقیق بپردازد.
به گزارش خبرگزاری دید، تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به دنبال نشر نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات، در واکنش به آن با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نسبت به این نتایج به کمیسیون شکایات انتخاباتی شکایت خواهد کرد.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه ثبات و همگرایی در پیوند به اعلان نتیجه تقلبی زیر عنوان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات
کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به خواست‌ها و اعتراضات قانونی-تخنیکی ثبات و همگرایی و دیگر تکت‌های انتخاباتی ‌مرتبط به تقلب‌های گسترده و سیستماتیک، برخلاف احکام صریح قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات و قبل از تصفیه‌ بیش از ۳۰۰ هزار آٰرای باطل و مشکوک، ارقامی را زیر عنوان نتیجه‌ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ اعلان کرد.
ثبات و همگرایی با احترام به قانون انتخابات و ارج‌گذاری به تعهدات کمیسیون شکایات، با حفظ خواست‌ها و اعتراضات قانونی خویش، اجازه‌ بازشماری آرای هفت ولایت را داد و در روند بازشماری آرای این ولایات نیز اشتراک کرد. اما کمیسیون انتخابات بدون توجه به اعتراضات مردمی و حسن نیت ثبات و همگرایی، به روی‌کرد غیرقانونی و جانب‌دارانه‌ خویش ادامه داد و اعداد و ارقامی را زیر عنوان نتیجه‌ ابتدایی انتخابات، بدون تصفیه‌ آرای پاک از ناپاک اعلان کرد.
می‌خواهیم به صراحت و روشنی یکبار دیگر به شهروندان عزیز کشور، حامیان ثبات و همگرایی، کمیسیون‌های انتخاباتی و متحدان بین‌المللی افغانستان اعلان نماییم که ثبات و همگرایی نتیجه‌ استوار برتقلب را بدون رسیدگی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند. ما به همکاری و پشتیبانی مردم خویش در نشست‌های رهبری، نشست‌های خبری، حضور در رسانه‌ها و اعتراضات خیابانی بارها اعلان کردیم که با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای پاک مردم دفاع می‌کنیم و حکومت برخاسته از تقلب وآرای تقلبی را هرگز قبول نمی‌کنیم. برای مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که بر تعهد خویش استواریم و نتیجه‌ تقلبی اعلان شده از سوی کمیسیون بدون تصفیه آرای پاک از ناپاک مشروعیت ندارد.
ثبات و همگرایی به اساس تعهدات کمیسیون محترم شکایات انتخاباتی در نشست مشترک با نمایندگان نامزدان، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، امیدوار است تا به شکایت‌ها و خواست‌های قانونی این ستاد و سایر تکت‌های انتخاباتی به اساس قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات رسیدگی صورت گیرد. ثبات و همگرایی حق دفاع از آرای پاک مردم افغانستان را با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی برای خود محفوظ می‌داند.
به مردم شریف و متدین افغانستان و هواداران ثبات و همگرایی اطمینان می‌دهیم که با تمام توان و قوت از آرای پاک آنان دفاع می‌کنیم. رهبری ثبات و همگرایی به زودی در یک نشست خبری جزئیات موضع‌گیری و تصمیم‌های آینده‌ این دسته‌ انتخاباتی را با مردم افغانستان در میان می‌گذارد.
۱ جدی، ۱۳۹۸
رهبری ثبات و همگرایی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا