آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

انتخابات؛ رحمت‌الله نبیل ثبت نام کرد

رحمت‌الله نبیل دوازدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که به کمیسیون رفته و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

رحمت‌الله نبیل دوازدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که به کمیسیون رفته و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی کشور با همراهی جنرال مراد علی مراد و داکتر مسعوده جلال معاونان اول و دومش به کمیسیون انتخابات رفته و برای اشتراک در رقایت انتخابات ریاست جمهوری تابستان سال آینده ثبت نام کرد.
پیش از آقای نبیل، یازده نفر دیگر نیز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است که از مهمترین چهره‌ها و تکت‌ها، می‌توان به تکت انتخابات حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار اشاره کرد.
تکت انتخاباتی رحمت‌الله نبیل « امنیت و عدالت » نام دارد، ولی هنوز معلوم نیست که در این تکت کدام چهره‌های دیگر حضور خواهند داشت.
نبیل پس از ثبت نام گفت: تیم انتخاباتی او در بخش‌های مختلف برنامه دارد و در این راستا مطابق قانون انتخابات پیش خواهند رفت.
او افزود: تیم او در بخش‌های صلح، تامین امنیت، تغییر قانون اساسی و صلاحیت‌های رییس جمهور و همچنان اصلاحات در سیستم قضای کشور برنامه های جامع دارد. به گفته او، صلح با تضرع به دست نمی‌آید و باید در این زمینه وجوه اشتراک دولت با طالبان شناسایی شود و ستون پنجمی‌ها از درون نظام نابود شوند.
بر بنیاد گفته‌های آقای نبیل، او طرفدار تعدیل قانون اساسی، کاهش برخی اختیارات رییس جمهور و انتقال برخی صلاحیت‌ها به وزارت‌خانه و ولایات است.
او همچنان گفت که یکی از اولویت‌های تیم انتخاباتی او اصلاح و تغییر ساختار انتخاباتی کشور است.
با این همه، هنوز یک روز به پایان مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری مانده و چهره‌های مطرحی ثبت نام نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا