آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

انتخابات ریاست مجلس با چهره‌های جدید برگزار می‌شود

نمایندگان مجلس با اکثریت آرا یک رای اختلافی را باطل اعلام کرده و تایید کردند که انتخابات برای تعیین رییس مجلس نمایندگان فردا (سه‌شنبه، ۴ سرطان) میان دو نامزد جدید برگزار شود.

نمایندگان مجلس با اکثریت آرا یک رای اختلافی را باطل اعلام کرده و تایید کردند که انتخابات برای تعیین رییس مجلس نمایندگان فردا (سه‌شنبه، ۴ سرطان) میان دو نامزد جدید برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری دید، محمدعلی اخلاقی عضو این مجلس به رسانه‏ها گفته که در انتخاباتی که امروز (دوشنبه، ۳ سرطان) برای تایید و یا رد یک رای جنجالی در این مجلس برگزار شده بود، از سوی اعضای این مجلس با اکثریت آرا باطل اعلام شد.
آقای اخلاقی افزود: «در این دور انتخابات، ۲۲۹ عضو مجلس اشتراک داشتند که از این مجموع، ۱۲۰ نماینده رای رد به یک رای مورد مناقشه دادند و ۹۰ نماینده‌ دیگر نیز آن را تایید کردند. همچنان ۱۶ رأی دیگر در این انتخابات باطل و سه رأی نیز سفید بود.»
او تاکید کرد که هیچ کدام از دو نامزد قبلی نمی‌توانند در انتخابات فردا شرکت کنند.
در همین حال مهدی راسخ، یک عضو دیگر این مجلس گفته در صورتی که هیچ یک از نامزدان برای ریاست مجلس در انتخابات فردا نتوانند رای پیروزی را بگیرند، انتخابات پس از آن میان دو نامزدی که تا کنون در چندین دور انتخابات بیش‌ترین رای را گرفته‌اند، برگزار خواهد شد.
از سویی هم آقای راسخ افزود که انتخابات فردا را ملک‌قیس نورآغا ملک‌زی، نماینده‌ مردم ننگرهار مدیریت می‌کند.
انتخابات جدید درحالی برگزار خواهد شد که تنش‌ها روی انتخاب رییس مجلس نمایندگان به‌خاطر اختلاف‌نظر روی یک رای اختلافی از حدود یک ماه پیش (۲۸ ثور) تاکنون در این مجلس ادامه داشته است. این رأی مربوط به میررحمان رحمانی بود.
انتخابات برای ریاست مجلس نمایندگان میان میررحمان رحمانی و کمال‌ناصر اصولی در دور دوم جنجالی شد. آقای رحمانی در این انتخابات در ۲۸ ثور، ۱۲۳ رای تایید گرفت، و پس از جنجال‌ها از سوی رییس موقت به‌عنوان رییس مجلس اعلام شد.
این نتیجه از سوی کمال ناصر اصولی و نمایندگان هوادار او پذیرفته نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا