آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وزیر خارجه امریکا:

انتظار داریم پیش از برگزاری انتخابات با طالبان به توافق برسیم

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا شام روز (سه‌شنبه، ۴ سرطان) در یک سفر از قبل اعلام ناشده به کابل آمده و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و در مورد صلح، امنیت و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت‌وگو کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا شام روز (سه‌شنبه، ۴ سرطان) در یک سفر از قبل اعلام ناشده به کابل آمده و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و در مورد صلح، امنیت و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای پمپئو در نشست خبری در سفارت امریکا در کابل گفت که گفت‌وگوهای کشورش با طالبان پیشرفت‌های خوبی داشته و انتظار می‌رود توافق با طالبان بر سر این مسئله که دیگر از افغانستان برای اهداف تروریستی استفاده نشود، به‌زودی نهایی شود.
او همچنان ابراز امیدواری کرده است تا توافق صلح با طالبان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه میزان امسال صورت گیرد. وزیر امور خارجه امریکا گفته است:« امیدوارم قبل از اول سپتامبر یک توافق صلح در دست داشته باشیم. هدف ما همین است.»
این مقام ارشد امریکا تاکید کرده است که واشنگتن در مذاکره با طالبان واضح ساخته است که امریکا حاضر است نیروهای خود را از افغانستان خارج کند، اما تاکنون روی هیچ جدول زمانی برای خروج این نیروها توافق نشده است.
در همین حال، ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای در خصوص دیدار وزیر خارجه امریکا با رهبران حکومت افغانستان گفته است که اشرف غنی از تلاش‌های حکومت امریکا در روند صلح افغانستان قدردانی کرده و گفته است که «بهتر است کشورهای دوست و شرکای بین‌المللی افغانستان از تلاش‌های پراکنده و انفرادی خودداری نمایند.»
آقای غنی در این دیدار گفته است که انجام تلاش‌ها و پیام‌ها به‌صورت منسجم و متحدانه در رابطه به صلح افغانستان نتیجه‌بخش خواهد بود.
در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است:«حکومت ایالات متحده امریکا از پروسه صلح و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ماه میزان سال جاری برگزار می‌گردد، حمایت می‌کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری می‌باشد.»
وزیر امور خارجه امریکا درحالی به رسیدن توافق با طالبان پیش از اول سپتمبر تاکید می‌کند که برخلاف او، اشرف غنی می‌گوید در نخست انتخابات برگزار شود تا یک دولت مشروع برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح روی کار بیاید.
با این همه، قرار است تا چند روز دیگر هفتمین دور گفت‌وگوهای زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با طالبان در قطر برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا