آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

انفجار موتربمب در هرات

گزارش‌ها از هرات حاکی است که در اثر انفجار موتربمب و درگیری طالبان با نیروهای امنیتی در ولسوالی غوریان این ولایت، دست کم دو نیروی دولتی کشته شده و ۱۵ تن به شمول سه نظامی و ۱۲ فرد ملکی زخم برداشته است. زنان و کودکان نیز در میان زخمیان است.


به گزارش خبرگزاری دید، سید عبدالوحید قتالی والی هرات می‌گوید که موتربمب طالبان حوالی ساعت ۲:۲۵ دقیقه‌ بامداد امروز سه‌شنبه(۳۱ حمل) قبل از رسیدن به ساختمان فرماندهی پولیس و قرارگاه نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی غوریان هدف قرار گرفته است.
آقای قتالی همچنان گفت که به ‌دلیل پشتیبانی‌ هوایی از نیروهای زمینی، طالبان در جنگ غوریان شکست خوردند و از ساحه فرار کردند.
از سویی هم، در یک خبرنامه‌ دفتر والی هرات آمده است که در نتیجه‌ این حمله‌ موتربمب، چهار منزل مسکونی به ‌گونه‌ کامل و ده‌ها خانه‌ مسکونی دیگر به‌ گونه‌ قسمی تخریب شده است.
به نقل از خبرنامه، در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان، ۱۵ جنگ‌جوی این گروه نیز کشته و زخمی شده‌اند.
تاکنون گروه طالبان در این مورد ابراز نظری نکرده است.
انفجارهای موتربمب در ولسوالی‌های هرات افزایش یافته است. مقام‌های محلی هرات می‌گویند که طالبان در جنگ رو در رو شکست خورده و به استفاده از موتربمب روی آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا