آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهصحت

اولین محموله واکسین جانسون و جانسون امریکایی به کابل رسید

وزارت صحت می‌گوید که اولین محموله واکسین کمکی امریکا به این وزارت رسیده است، به زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری دید: وزارت صحت عامه کشور امروز شنبه (۱۹سرطان) طی خبرنامه‌ای اعلام کرد که یک محموله واکسین کرونای کمک کشور امریکا امروز به کابل رسیده است.
در خبرنامه این وزارت آمده است که امریکا امروز نخستین محموله کمکی واکسین کرونا جانسون و جانسون را به وزارت صحت‌عامه کشور تحویل داد، این سومین محموله واکسین کرونا است که پس از کشور هند و چین از طریق کشور امریکا به دولت افغانستان مساعدت شده است.
به گفته این وزارت، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت‌عامه، در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود گفت: «بسیار خوشحالم که امروز به همکاری دولت ایالات متحده امریکا و نهاد کوواکس به تعداد ۱۴۴۶۰۰۰ دوز واکسین جانسون و جانسون را از میان سه میلیون دوزی که کشور امریکا اخیراً به وزارت صحت‌عامه افغانستان همکاری کرده است دریافت می‌کنیم».


به گفته مجروح، وزارت صحت‌عامه متعهد است واکسین‌هایی را که از تمام منابع دریافت می‌نماید به اساس پلان توزیع واکسین در افغانستان و افراد دارای سن بلند تر از ۵۰، معلمین مکاتب و دانشگاه‌ها، پرسونل صحی و افرادی که دارای امراض مزمن مانند، شکر، امراض قلبی، سرطان و امثال آن اند تطبیق نماید.
وزارت صحت عامه همچنان از شهروندان خواست در این مرحله حساس شهروندان ما با اتکا بر هدایات وزارت صحت‌عامه، ما را فرصت دهند تا حدود سه میلیون افغان را در برابر ویروس کرونا مصئون نگهداریم.
به گفته این وزارت واکسین کرونای جانسون و جانسون برای یک بار تزریق می‌شود و مرحله تطبیق آن مطابق تقسیم اوقات برای افراد واجد شرایط در مراکز صحی سر از فردا شنبه مورخ ۱۹ سرطان سال روان آغاز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا