آخرین اخبارایرانجهانسیاست

حسن روحانی:

اگر امریکا مذاکره می‌کند باید کل تحریم‌ها را بردارد

رییس جمهور ایران می‌گوید که اگر امریکا واقعاً مذاکره می‌کند باید کل تحریم‌ها را بردارد و دست از جنایت و تروریزم اقتصادی بردارد.

رییس جمهور ایران می‌گوید که اگر امریکا واقعاً مذاکره می‌کند باید کل تحریم‌ها را بردارد و دست از جنایت و تروریزم اقتصادی بردارد.
به گزارش خبرگزاری دید، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه این کشور گفت: ترامپ به نخست‌وزیر سابق انگلیس فحاشی می‌کند، به ملت افغانستان توهین می‌کند، با اروپا، چین و جاپان اختلاف دارد، آیا همه توافقات بین‌المللی بد بود که ترامپ از آن خارج شد؟ ما چنین اعتقادی نداریم.
روحانی افزود: اکنون حاکمانی در کاخ سفید هستند که شاید در تاریخ امریکا دیگر در این حد فضاحت پیدا نکنیم. البته امریکا بعد از خروج از برجام تنها ماند و در سازمان ملل، شورای امنیت و نشست ورشو ناموفق بود. ترامپ در مجمع عمومی مضحکه شد. در شورای امنیت تنها ماند و در موضوعات فلسطین و جولان هم تنها ماند.
به گفته وی: امریکا هر روز خود را منزوی می‌کند اما ما کار خودمان را خوب انجام دادیم و ثابت کردیم اگر ایران عهدی را بست پای پیمانش می‌ایستد. ما امریکا را منزوی کردیم.
روحانی با بیان این که ما هنوز از برجام استفاده می‌کنیم گرچه طرف مقابل بدهکار است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند به کاهش تعهدات ما ایراد بگیرد، در حالی که اگر در روز اول این کار را می‌کردیم منزوی می‌شدیم.
وی تصریح کرد: امریکا اکنون می‌گوید بدون شرط مذاکره می‌کند اما در مرحله بعد رهبری را تحریم می‌کند. ما اکنون نمی‌خواهیم با امریکا مذاکره کنیم زیرا آن‌ها را شایسته مذاکرات نمی‌دانیم اما به فرض اینکه بخواهیم مذاکره کنیم چه کسی باید تصمیم‌گیر نهایی باشد؟ شما می‌دانید بدون نظر و توافق رهبری نمی‌توان امور مهم کشور را پیش برد. در مرحله بعد وزیر خارجه را تحریم می‌کنید اما چه کسی باید مذاکره کند؟ مسئول مذاکره وزیر خارجه است.
رییس‌ جمهور ایران با بیان اینکه راه امریکا توبه واقعی است گفت: این اقدامات مشخص می‌کند سیاستی در امریکا در کار نیست که هر روز چنین تصمیماتی می‌گیرند. در مقابل ما اهل مذاکره هستیم. اگر امریکا واقعاً مذاکره می‌کند باید کل تحریم‌ها را بردارد و دست از جنایت و تروریزم اقتصادی بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا