آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

آیت‌الله خامنه‌ای:

اگر تمام تحریم‌ها را در عمل بردارند به تعهدات برجامی برمی‌گردیم

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران می‌گوید که امریکا و کشورهای اروپایی حق گذاشت شرط به ایران را ندارند و هرگاه تمام تحریم‌ها برداشته شد، تهران به برجام برخواهد گشت.

به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران می‌گوید که کشورش هیچ شرطی را برای برگشتن به برجام نمی‌پذیرد و باید تمام تحریم‌ها علیه ایران لغو شود.
آقای خامنه‌ای که با منسوبان نیروی هوایی ارتش ایران به تاسی از دیدار همافران ارتش شاهی ایران با آیت‌الله خمینی، به صورت نمادین دیدار داشت، گفته است: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد امریکا بایستی تحریم‌ها را کلاً در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن ‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.
رهبر ایران همچنین قضایای اخیر امریکا و سقوط ترامپ را افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعی و سیاسی امریکا خوانده و با اشاره به اظهارنظر مقام‌های اروپایی و امریکایی درباره برجام و تحریم‌ها تأکید کرد: امریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرا به تعهدات خود پایبند بود، بنابراین ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت که امریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچ‌کس از آن عدول نخواهد کرد.
آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات مقام‌های امریکایی و اروپایی در قضیه تحریم‌ها، گفت: اولاً در جمهوری اسلامی هیچ‌کس گوشش بدهکار مهمل‌گویی‌های افراد بدون استحقاق در امریکا و اروپا نیست. ثانیاً بر اساس منطق و استدلال، امریکا و سه کشور اروپایی که تعهدات برجامی خود را زیر پا گذاشته‌اند، حق تعیین شرط و شروط برای برجام ندارند.
به باور رهبر ایران، طرفی که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط بگذارد، جمهوری اسلامی ایران است چرا که از اول به همه تعهدات برجامی خود عمل کرد ولی آنها تعهدات خود را نقض کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا