آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

دانش:

اگر توافقنامه دوحه بازنگری نشود، روند صلح نابود خواهد شد

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که اگر در توافق‌نامه امریکا-طالبان تجدید نظر نشود، روند صلح با چالش‌های بیش‌تر مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور این مطلب را در دیداری با خوان پدرو شیرر رییس نمایند‌گی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان مطرح کرده است. این دیدار طبق اعلام دفتر معاون دوم رییس جمهور، پیش از چاشت امروز چهارشنبه(۲۲ دلو) انجام شده است.
به گفته دانش، توافق‌نامه دوحه در شرایط ویژه و با عجله امضا شده است و در این سند هیچ تضمینی برای ثبات افغانستان در آینده و به ثمر نشستن پروسه صلح وجود ندارد.
معاون دوم رییس جمهور گفته است که انتظار دولت و مردم افغانستان این است که جامعه جهانی و همکاران بین‌المللی دخیل در قضیه افغانستان به خصوص دولت امریکا در این موافقت‌نامه تجدید نظر کنند، در غیر آن ممکن است خشونت‌ها بیش‌تر شود.
سرور دانش هم‌چنان در این دیدار در مورد نقش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یا ICRC در زمینه فراهم‌آوری کمک‌های بشر دوستانه در افغانستان گفته است که چگونگی تأمین کمک‌های بشری برای مردم افغانستان باید در اجندای مذاکرات صلح قرار گیرد و این موضوع در فهرست پیشنهادی دولت افغانستان نیز درج شده است.
طبق اعلام دفتر سرور دانش، خوان پدرو شیرر رییس نمایند‌گی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان نیز از توقف مذاکرات صلح در دوحه و افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
هم‌زمان با این، دولت جدید امریکا توافق‌نامه صلح دوحه را بررسی می‌کند. این بررسی شامل پای‌بندی طالبان به این توافق‌نامه از جمله قطع روابط با گروه‌های تروریستی، کاهش خشونت‌ها و پیش‌برد مذاکرات معنادار با دولت و جوانب دخیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا