آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

مسکو:

اگر درخواست شود، از مذاکرات میا‌ن‌افغانی میزبانی می‌کنیم

ماریا زاخاورا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که اگر طرف‌ها درخواست کند، مسکو از مذاکرات میان‌افغانی آینده میزبانی خواهد کرد.

به نقل از تاس، ماریا زاخاورا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی گفته است که اگر درخواست شود، روسیه آماده است که گفت‌وگوهای میان‌افغانی را میزبانی کند.
وی گفته است: «ما برگزاری گفت‌وگوهای میان‌افغانی را در کشور خود بعید نمی‌دانیم اگر درخواست احترامانه از سوی طرف‌ها دریافت کنیم».
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو همواره کانال‌هایی را برای گفت‌وگو بین طرف‌ها در افغانستان مساعد نموده، تأکید کرد: « به عنوان مثال، جلساتی که در سال ۲۰۱۹ در مسکو برگزار شد، روند حل و فصل صلح در افغانستان را تشویق و ترغیب کرد. شرکت کنندگان در آن نشست‌ها خاطر نشان کردند که تلاش‌های ما برای تسهیل مصالحۀ ملی بسیار ضرور است».
وی با اشاه به مذاکرات میان‌افغانی در دوحه افزوده است که گفت‌وگوها بین هیئت‌های کابل و طالبان روی طرزالعمل متوقف شده است.
زاخاروا گفته است: « ما هنوز امیدواریم که طرفین انعطاف‌پذیری نشان دهند و به گفت‌وگوهای اساسی بپردازند و به بن‌بست پایان دهند».
مسکو در حالی برای میزبانی از گفت‌وگوهای میان‌افغانی اعلام آمادگی کرده است که بر بنیاد گزارش‌ها مذاکرات بین تیم‌های مذاکره کننده دولت و طالبان در قطر به بن‌بست خورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا