آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

مسعود:

اگر طالبان صلح نکنند، آمادگی نظامی داریم

احمد مسعود در همایشی به مناسبت هشتم ثور در کابل می‌گوید که از صلح و ثبات استقبال می‌کند، اما اگر طرف مقابل بر گزینه نظامی تاکید کند، آمادگی لازم نظامی وجود دارد تا علیه آن مقابله شود.


به گزارش خبرگزاری دید، احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود که امروز چهارشنبه(۱۵ثور) در همایشی در کابل به مناسبت هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین سخن می‌زد، گفت که طرفدار استقرار صلح است، اما برای دفاع نیز آمادگی دارد.
مسعود گفت که با رفتن نیروهای خارجی دیگر بهانه‌ای بر ادامه جنگ از سوی طالبان وجود ندارد.
او با اشاره به مذاکرات صلح افزود که «مجاهدین» متعهد به صلح و استقرار ثبات در کشور هستند و آرمان شهدا همین است که صلح سراسری ایجاد شود.
احمد مسعود تاکید کرد که کشور در وضعیت کنونی نیاز به وحدت و انسجام و اتحاد میان اقوام و گروه‌ها و احزاب سیاسی و سیاسیون دارد.
او هشتم ثور را محور وحدت ملی و انسجام قومی در کشور خواند.
مسعود اما در عین حال تاکید کرد که مجاهدین آماده دادن قربانی و دفاع از ارزش‌های کشور هستند.
احمد مسعود گفت: مجاهدین آماده هستند که قربانی بدهند و از سرزمین خویش دفاع کنند، ولی طرفدار صلح هستیم و تحریک طالبان را نیز تشویق می‌کنیم که از فرصت صلح استفاده کنند تا جنگ ختم شود.
پسر احمد شاه مسعود بر ساختن یک نظام اسلامی که در آن تمام اقوام و گروه‌ها حضور داشته باشند، تاکید کرد.
او اما ضمن حمایت از روند صلح، هشدار داد در صورتی که طرف مقابل به گزینه نظامی به عنوان راه حل بحران کشور متوسل شود، مجاهدین آماده دفاع می‌باشند.
مسعود: ضمن استقبال از صلح و آمدن صلح و ساختن یک دولت مشترک و ساختن یک افغانستان مستقل با تمام گروه‌ها، در عین حال جداً و واضح اعلام می کنیم در صورتی که مردم ما مجبور شوند. در صورتی که دید طرف‌ها این باشد که راه حل مسئله افغانستان نظامی است، ما هم آمادگی نظامی خود را می‌گیریم.
پیش از این احمد مسعود در همایشی در پنجشیر از شکل گیری مقاومت دوم سخن گفته بود. در کنار این، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی نیز بارها اعلام کرده که اگر طالبان آماده صلح نشوند و بخواهند که از طریق زور به قدرت برسند، آماده است که مقاومت دوم را شکل بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا