آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

رییس اتاق‌های تجارت و صنایع هرات:

اگر مشکل برق حل نشود شهرک صنعتی بسته خواهد شد/ ضرر شرکت‌داران به میلیون‌ها دالر رسیده

آقای خادم هشدار داد که اگر به خواسته‌های شرکت‌داران رسیده‌گی نشود، دست به اعتراض زده و در نهایت شاهراه‌های متصل به هرات را مسدود خواهند کرد.



بیش از سه هفته می‌شود که برق وارداتی ایران به ولایت هرات قطع شده و این مسئله باعث تعطیل شدن شرکت‌های مختلف صنعتی در شهرک صنعتی ولایت هرات شده است.
شرکت‌داران در شهرک صنعتی هرات در طی مدت بی‌برقی، میلیون‌ها دالر متضرر شده و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، احتمال بسته شدن شهرک صنعتی هرات می‌رود.
به گزارش خبرگزاری دید، حمیدالله خادم رییس اتاق‌های تجارت و صنایع هرات می‌گوید: با قطع شدن برق ایران در شهرک صنعتی هرات، فاجعه در حال رخ دادن است؛ تمام کارخانه‌های تولیدی تعطیل شده و کارمندان آنان بیکار شدند و شرکت‌ها خساره‌مند شدند.
وی افزود، در اوایل تأسیس شهرک صنعتی دست‌هایی وجود داشت تا شهرک صنعتی هرات را ازبین ببرد اما ما با تلاش و مبارزه به آنان این اجازه را ندادیم و شهرک صنعتی هرات را تبدیل به گلستان کردیم.
اما در حال حاضر به گفته آقای خادم، طبق بررسی‌هایی که انجام شده، مشکل قطع برق سیاسی نیست.
موصوف علاوه کرد که ما مشکلات را به سمع مقامات محلی و ریاست جمهوری رساندیم اما تاکنون این موضوع حل نگردیده است.
رییس اتاق‌های تجارت و صنایع هرات همچنان تاکید کرد که اگر حکومت به این مشکل رسیدگی نکند، شهرک صنعتی بسته خواهد شد و شرکت‌ها طی مدت بی‌برقی، بیش از ۱۳ میلیون دالر ضرر کرده‌اند.
او خاطر نشان ساخت که ما شهرک صنعتی هرات را با خون جگر برپا کردیم و آن را به تخصصی کردن سوق دادیم و نمی‌خواهیم شهرک بسته شود؛ ما خواهان حل موضوع هستیم.
آقای خادم هشدار داد که اگر به خواسته‌های شرکت‌داران رسیده‌گی نشود، دست به اعتراض زده و در نهایت شاهراه‌های متصل به هرات را مسدود خواهند کرد.
از سویی هم، محمد طاهر عارف رییس اداره برق هرات می‌گوید: سفری که به کشور ایران داشتیم بخاطر مشکلات فراروی برق و مردم بوده و این مسائل را ما به جانب ایرانی رساندیم.
وی افزود، جانب ایرانی بنابر تعهداتی که در رابطه به برق داشته است، معضل قطع برق را به زودی برطرف می‌سازد.
به گفته او، ایران وعده سپرده که به عنوان کشور دوست و همسایه، برق افغانستان را قطع نمی‌کند اما یک سلسله مشکلات به دلیل گرمای شدید باعث قطع برق شده که بزودی برطرف می‌شود.
این در حالیست که مسئله قطع شدن برق وارداتی کشور ایران به هرات، علاوه بر بلند کردن اعتراض مسئولان شهرک صنعتی هرات سروصداهای باشندگان عادی این ولایت را نیز به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا