آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاستصلح

اگر ۱۵لک می‌دادم، امروز وکیل بودم

بدانيد كه مثلث شوم كميشنران فاسد كميسيون‌های انتخاباتی، نامزدان فرصت طلب و شهروند نماهای معامله‌گر مسير اراده و خواست شما را تغيير داد!

دیشب كه نتايج انتخابات پارلمانی در كابل بعد از هفت ماه تأخير اعلام شد، عده‌ای از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجيدند و عده‌ای ديگر با غم و اندوه در دل، بر اين همه فساد و بی‌شرمی می‌خنديدند. بر همان فسادی می‌خنديدند كه با دستان كثيف كميشنران كميسيون‌های انتخاباتی بر اراده، اعتماد به نفس، حق‌خواهی و حق طلبی و اميد به آينده اين ملت مظلوم خط بطلان كشيد، همان فسادی كه از نوع فسادهای رايج در كشورمان است، همان فسادی كه سال‌هاست بر خوشبختی اين مردم سايه افكنده است.

امروز (۲۵ ثور)نامزدان پيروز در حضور ریيس جمهور سوگند ياد كردند تا در خانه ملت حامی حقوق مردم باشند، اما به راستی آيا اين سوگند همان سوگندی بود كه برای هر انسانی مسؤليت آفرين است؟ جواب سؤال را به قضاوت برخاسته از شعور بالای سياسی شما مردم فهيم واگذار می‌كنم! قصد تهمت زدن به كسی ندارم و نمی خواهم تيغ تيز قضاوت خود را به سوی كسی بگيرم! تنها می‌خواهم براساس چشم ديدهای خودم درد دلی واقعی با ملت با شعور خو داشته باشم؛ همان مردم عزيزی كه به اينجانب اعتماد كردند و علی‌رغم تهديدات امنيتی موجود، با شور و علاقه به پای صندوق‌های رأی رفتند و به اينجانب رأی دادند، همان جوانان تحصيل كرده‌ای كه با عشق به ايجاد تغيير در سرنوشت خود و مردم خود در دوران كمپاين دور اينجانب جمع شدند، همان مردمی كه حتی كرايه موتر خو را از جيب می‌دادند تا در جلسات مشورتی ما كه برای تهيه برنامه و نقشه راه آينده برگزار می‌شد شركت كنند.

اينک با همين مردم غيوری كه اينجانب را برای تحقق آرزوهای شان انتخاب كردند، درد دل می‌كنم!

مردم عزيز! بدانيد كه اگر من هم مثل برخی از نامزدانی كه امروز سوگند خدمت به ملت را ياد كردند، رفتار می‌كردم، در جمع آن‌ها قرار می‌گرفتم.

همان‌هايی كه هر رأی را ۵۰۰۰ خريدند! همان‌هايی كه پول هزار افغانیگی را از وسط به دو نيم می‌كردند، نصفش را به مردم می‌دادند تا بروند به نفع آن‌ها رأی بدهند بعد بيايند نصف ديگر پول را تحويل بگيرند!

همان‌هايی كه ١٥٠٠ رأی را به مبلغ ١٥٠٠٠٠٠ افغانی از كميشنران فاسد كميسيون‌های انتخاباتی خريدند تا امروز در ليست نامزدان پيروز قرار بگيرند!

مردم عزيز و گرانقدر و تمام كسانی كه به اين‌جانب رأی داديد! از لطف و درک بالای شما سپاسگزاری می‌كنم، اما بدانيد كه مثلث شوم كميشنران فاسد كميسيون‌های انتخاباتی، نامزدان فرصت طلب و شهروند نماهای معامله‌گر مسير اراده و خواست شما را تغيير داد!

امروز من و بسياری ديگر از نامزدانی كه آرای بالا و واقعی شما را به دست آوره بوديم، از حق خود محروم شده‌ايم!

من و برخی ديگر از نامزدان واقعی شما از آن‌جايی كه بار سنگين امانت آرای شما را روی شانه‌های خود احساس می‌كرديم تمام تلاش‌های خود را برای دفاع از آرای سالم شما انجام داديم، شكايات مستند خود را به كميسيون به اصطلاح مستقل شكايات انتخاباتی تحويل دادم و به اميد رسيدن به حق خود، خواب و خوراک را بر خود حرام كردم، اما نشد كه نشد؛ حلقه فساد قوی‌تر از آن بود كه با حق‌طلبی ‌ما حتی لرزه‌ای به خود راه دهد.

اينجانب با استناد به اين گفته نيک كه می‌گويد:« هركس شاكر نيكی بندگان خدا نباشد، شاكر خداوند نيز نخواهد بود» از اعتماد و همراهی و همدلی و هم‌صدايی تک – تک شما عزيزان تشكر می‌كنم؛ از اين كه در مسير زنده كردن آرای شما به جايی نرسيدم معذرت خواهی می‌كنم.

شما مردم عزيز به گردن من حق داريد، اگر حمايت‌های بی‌دريغ شما در دوران كمپاين نبود، هرگز نمی‌توانستم در برابر كوهی از هجمه‌ها تاب بياورم، هجمه‌هايی چون شايعه نامردانه حمايت اينجانب از دستگيری قومندان علی‌پور كه توسط چند فيسبوک جعلی به نامم راه‌اندازی شده بود و اشخاص فاسد آن را رهبری می‌كرد.

اين شماها بوديد که در كنار من ايستادید تا هرگز حتی در مواجهه با دشمنان قسم خورده‌ای كه نمی‌خواستند سر به تن من و هواداران من باشد، از مسير درست منحرف نشويم!

اين همه خوبی و اعتماد شما را ارج می‌نهم!

اما يک وعده محكم می‌دهم كه در راهي كه باهم در آن پا گذاشته‌ايم استوار بمانيم؛ همان راهی كه برای ريشه كن كردن بيماری مالاريا در شهرک اتفاق با هم رفتيم، همان راهی كه با هم رفتيم تا برق را به مناطق محروم برسانيم، همان راهی كه براي ساخت مکتب و کلینیک و خريد كتاب و قلم برای اولاد محروم وطن با هم طی كرديم، همان راهی كه رفتيم تا جلو باج خواهی زورمندان از صاحبان كارخانه‌های گچ را بگيريم، همان راهی كه براي حق خواهی براي معلمين عزيز برداشتيم، همان راهی كه براي كسب بورسيه و تخفيف براي داشجويان محروم طی كرديم، همان راهی كه رفتيم تا به فاميل‌های بی‌بضاعت كمک كنيم و ده‌ها راهی كه رفتيم و صدها راهی كه بايد با توان در آينده برويم!

من و شما هنوز خيلی كارها با هم داريم كه انجام دهيم!

من هرگز شما را تنها نمی‌گزارم! در كنارتان می‌مانم، قدردان اعتماد و آرای شما هستم و با هم تا روزی كه دنيا را به كام خود سازيم تلاش می‌كنيم!

امروز پيروز واقعی شما هستيد، من هستم چون پيوندی ايمانی با هم بسته‌ايم ، پيوندی كه بر تاريكی غلبه خواهد كرد و نور اميد را بر دل‌های اين مردم متدين اما مظلوم و محروم خواهد تاباند!

نویسنده

محمد عارف حيدری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا