آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

شهروندان کابل در روز اربعین:

اربعین نماد آزادی و بیداری است/ برای ختم جنگ در افغانستان دعا کنیم

شماری از شهروندان کابل، اربعین را نماد آزادی و بیداری می‌خوانند و می‌گویند که عاشورا مکتبی است که درس آزادی و ایمان‌داری می‌دهد.

شماری از شهروندان کابل، اربعین را نماد آزادی و بیداری می‌خوانند و می‌گویند که عاشورا مکتبی است که درس آزادی و ایمانداری می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، شهروندان کابل با برگزاری مراسم‌های مختلف در روز اربعین حسینی، از کارنامه و قیام حضرت امام حسین (ع) یادبود به‌عمل می‌آورند.
محمد مهدی باشنده شهرکابل به خبرگزاری دید گفت: آرزو دارم روزی در راهپیمایی اربعین اشتراک کنم وبه زیارت مولای مان حسین (ع) بروم.
وی با بیان اینکه امام حسین متعلق به تمام مسلمانان است، افزود: درس عاشورا و اربعین به مسلمانان، شجاعت و ایمانداری می‌باشد.
در همین حال حسین علی شهروند کابل در گفت‌وگو با خبرگزاری دید گفت: ما افتخار داریم که از مکتب حسین هستیم و دوست دارم تا با مردمی که راهپیمایی می‌کنند، همراه شوم و این مسیر را با شور حسینی بپیمایم.
وی تصریح کرد: درسی که از قیام کربلا آموخته‌ایم، اینست که امام حسین به‌خاطر دین مبین اسلام شهید شد و راهی که به‌خدا نزدیک بود را ادامه داد.
همچنین احمد گل باشنده دیگر شهر کابل به دید گفت: حضور میلیون‌ها تن در راهپیمایی اربعینی، نشانه بیداری آنان است و از اشتراک کنندگان این راهپیمایی می‌خواهم که برای مملکت ما هم دعاگو باشند تا دیگر مردم شاهد از دست دادن جوانان شان در حمله‌های ترویستی نباشند.
او اظهار داشت: عاشورا خودش یک مکتب است که ما را با شجاعت و ایمانداری نزدیک می‌سازد.
این باشنده شهر کابل افزود: حسین نواده پیامبر گرامی ما بود که درس خداپرستی را آموخت و امیدواریم که دیگر شاهد جنگ و بدبختی نباشیم.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در سالجاری نیز هزاران از شهروندان افغانستان برای حضور در مراسم اربعین حسینی به کربلا رفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا