آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

هشدار داکتر عبدالله:

اگر کمیسیون در باز شماری آرا تجدید نظر نکند، راه برای گام‌های بعدی ما باز می‌شود

رییس تیم ثبات و همگرایی می‌گوید که بحران هم‌اکنون ایجاد شده و کمیسیون باید در تصامیم خود تجدید نظر کند.

رییس تیم ثبات و همگرایی می‌گوید که بحران هم‌اکنون ایجاد شده و کمیسیون باید در تصامیم خود تجدید نظر کند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس تیم ثبات و همگرایی دقایقی قبل در یک نشست خبری اظهار داشت که اگر کمیسیون انتخابات تا آخر امروز روند بازشماری آرا را متوقف نکند، تصامیم بعدی خود را اتخاذ خواهد کرد.
عبدالله افزود: شب گذشته پس از اعلام بازشماری آرا از سوی کمیسیون، تیم ثبات و همگرایی تصمیم گرفت که در این روند شرکت نمی‌کند و عدم اشتراک ناظران ما و سایر تیم‌ها، مشروعیت این روند را زیر سوال می‌برد.
وی با انتقاد از عملکرد نهادهای بین‌المللی در امر انتخابات، تصریح کرد: ما از همکاری‌های جامعه‌جهانی در پروسه انتخابات تشکر می‌کنیم، ولی همانگونه که خود تأکید بر شفافیت داشتند، چندین بار مکاتیبی به آنان فرستادیم و وضاحت خواستیم، اما جوابی ندادند.
رییس تیم ثبات و همگرایی اظهار داشت: کمیسیون مستقل انتخابات باید در تصامیم خود تجدید نظر کند، در غیر آن عواقبش به‌دوش کمیسیون و ترغیب‌کنندگان‌اش خواهد بود.
عبدالله عبدالله با بیان این که از هر وسیله‌ای مشروع برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌کند، افزود: نتیجه انتخابات معلوم و واضح است و اما کمیسیون بیشتر نقش سخنگوی تیم دولت‌ساز را ایفا می‌کند.
عبدالله گفت: رای بایومتریک شده اساس انتخابات بود و آرای محلات خیالی، آرای خارج از بایومتریک و عکس گرفتن از روی عکس که خود کمیسیون نیز آن را تأیید می‌کند، منتفی است و نمی‌شود روی آن بحث کرد و کمیسیون اگر روی آن پافشاری کند، مشروعیت خود را زیر سوال می‌برد.
وی با تأکید بر اینکه کمیسیون مستقل انتخابات به خواست‌های مشروع و قانونی ما پاسخ دهد، تصریح کرد: انتخابات در خطر از دست دادن کامل مشروعیت قرار دارد.
رییس تیم ثبات و همگرایی با بیان این که بحران هم‌اکنون ایجاد شده، اظهار داشت که استفاده از نیروهای امنیتی قابل قبول نیست و امروز از نیروهای خاص در برابر معترضان استفاده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا