آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

بامداد سه‌شنبه و سه انفجار در کابل؛ رییس جمعیت اصلاح کشته شد!

شهر کابل صبح امروز گواه سه انفجار برخاسته از ماین مقناطیسی بود. در نتیجه این سه انفجار که در ناحیه‌های دوم، سوم و چهارم شهر کابل رخ داده است، دو غیرنظامی کشته شده و پنج تن دیگر به شمول دو منسوب امنیتی مجروح شده ‌است.

به گزارش خبرگزاری دید، فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل گفت که انفجار نخست ساعت ۷:۳۵ صبح امروز سه‌شنبه(۱۴ دلو) در ساحه جوی شیر از مربوطات ناحیه دوم شهر کابل رخ داد.
به گفته او، در این انفجار که یک موتر نوع «افرست» هدف قرار گرفته است، دو منسوب امنیتی زخمی شده‌ است.
پولیس کابل هم‌چنان گفت که انفجار دومی ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه‌شنبه در ساحه سلیم کاروان از مربوطات ناحیه چهارم شهر کابل رخ داد که در آن دو غیرنظامی کشته شده و دو غیرنظامی دیگر زخمی شده‌ است.
این انفجار یک موتر نوع «فرونر» را هدف قرار داده است. پایگاه انترنتی مربوط به جمعیت اصلاح اعلام کرده است که محمد عاطف رییس شورای مرکزی این نهاد نیز در انفجار ساحه سلیم کاروان کشته شده است.
همچنین سخنگوی پولیس کابل گفت که انفجار سوم حوالی ساعت ۱۰:۲۷ دقیقه پیش از چاشت، در ساحه‌ نوآباد دهمزنگ در مربوطات ناحیه‌ سوم شهر کابل رخ داده است.
این انفجار یک موتر نوع کرولا را هدف قرار است و در پی آن یک غیرنظامی زخمی شده است.
مسئولیت هیچ یک از این انفجارها را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.
شهر کابل روز گذشته نیز شاهد دو انفجار بود. در انفجارهای روز دوشنبه در کابل دو تن کشته شدند و یک تن زخمی. یکی از این انفجارها موتر حامل خشنود نبی‌زاده، رییس دفتر وزیر دولت در امور صلح را هدف قرار داده بود.
شهر کابل از مدتی به این سو شاهد افزایش ترورهای هدف‌مند و انفجار ماین‌های مقناطیسی است.
مسئولیت این انفجارها را در اغلب موارد فرد و یا گروهی بر عهده نمی‌گیرد؛ اما انگشت اتهام به سوی گروه طالبان بلند است.
اخیراً، شهر کابل گواه انفجارهای خونین برخاسته از ماین مقناطیسی و افزایش ترورهای هدفمند است، طوری که کابل‌نشینان صبح هر روز را با صدا و دود انفجار آغاز می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا