آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

باید از تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد کشور جلوگیری کنیم

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که در موج اول کرونا موفقانه با تبعات منفی آن مبارزه شد و اکنون نیز باید از تاثیرات منفی ان در مرحله دوم بر اقتصاد کشور جلوگیری شود.

ارگ در بیانیه‌ای گفته است که محمد اشرف غنی در دو روز گذشته برای مقابله با موج دوم کرونا با وزارت صحت در ارتباط بوده و از شورای عالی طبی افغانستان خواسته است بر تامین نیاز شفاخانه‌ها نظارت کند.
رییس جمهور گفت که عمده‌ترین بحث در اینجا حاکمیت قانون است و مردم افغانستان باید از تطبیق حاکمیت قانون و حکومت‌داری خوب کاملاً مطمئن شوند.
رییس جمهور در زمینه صلاحیت‌های مقامات عالی رتبه و آمرین اعطا و تصمیم‌گیری در مصارف منابع کرونا، گفت که باید یک تعریف واضح و حدود صلاحیت‌های این مقامات مشخص گردد.
وی بر تامین حاکمیت قانون، نظارت قوی حکومت در مصرف منابع کرونا که به ولایات فرستاده می‌شود و بررسی موارد جرمی در صورت وقوع، تاکید ورزید و گفت نهادهای عدلی و قضایی با یک ضرب‌الاجل، قضیه‌های جرمی را بررسی کنند.
این در حالیست که بر اساس گزارش‌های منتشر شده در بسیاری از ولایت‌ها،‌ در مصرف بودجه کرونا اختلاس و مصرف‌های بیجا صورت گرفته است.

رییس جمهور در نشست عصر روز گذشته گفت که ما باید پیش بینی واضح از وقوع حالت وخیم شیوع ویروس کرونا و آمادگی‌ها برای جلوگیری آن را داشته باشیم.
او با اشاره به جلوگیری از تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد کشور، گفت که در این مرحله نیز باید از تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد کشور، جلوگیری نماییم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا