آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمدنور:

با این ترکیب در نشست قطر شرکت نمی‌کنم

عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی با نشر اطلاعیه‌ای در پیوند به فهرست هیئت اشتراک کننده در نشست قطر موضع گرفته و تاکید کرده که با این ترکیب در نشست دوحه اشتراک نخواهد کرد.

عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی با نشر اطلاعیه‌ای در پیوند به فهرست هیئت اشتراک کننده در نشست قطر موضع گرفته و تاکید کرده که با این ترکیب در نشست دوحه اشتراک نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور ترکیب ۲۵۰ نفری را فهرست فرمایشی حکومت دانسته و تاکید کرده که این فهرست از جامعه نمایندگی کرده نمی‌تواند.
همچنان عطا محمد نور تصریح کرده که در ترکیب هیئت حوزه جهاد و مقاومت به صورت درست در نظر گرفته نشده، در حالی این حوزه مهمترین طرف مذاکره با طالبان است.
متن کامل اطلاعيه:
فهرست فرمايشى‌ كه از طرف حكومت براى نشست قريب‌الوقوع قطر تهیه شده است را کاملاً رد نموده و آن را یک فهرست حکومتی می‌خوانیم. متاسفانه برخلاف توقعات و بدون درنظر گرفتن واقعیت‌های موجود سیاسی و اجتماعی در کشور، اکثریت آدم‌ها در این فهرست از میان مسئولان حکومتی و افرادی انتخاب شده‌اند که از هیچ قشر جامعه و پایگاه‌های مردمی نمایندگی کرده نمی‌توانند، توازن اجتماعی در نظر گرفته نشده ‌و مهم‌تر از همه، حضور پررنگ حوزه جهاد و مقاومت به‌عنوان یکی از طرف‌های مهم معادلات سیاسی در کشور کاملاً نادیده گرفته شده است.
ضمن این‌که ما فهرستی که با دید تنگ‌نظرانه حکومت و بر اساس سلیقه‌های شخصی تهیه شده را رد می‌کنیم، با چنین چیدمان در نشست قطر شرکت نخواهیم کرد. این حرکت حکومت یک عمل قصدی برای به‌چالش کشیدن و سبوتاژ پروسه صلح است. چنان‌که این عمل شان را می‌توان با وضاحت در تشکیل شورای رهبری مصالحه ملی لغو شده هم دید. در حالی که از پروسه صلح و تلاش‌های داکتر زلمی خلیلزاد و اجماع جامعه جهانی در راستای آوردن صلح حمایت می‌کنیم، ما همچنان به تلاش‌های مان برای تحقق صلح در کشور ادامه خواهیم داد.
در آخر، تشكر از سخاوتی که حکومت در برابر تیم ما در این فهرست داشته است، بقیه را هم نصیب خودشان بکند!

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا