آخرین اخباراجتماعاقتصاد و توسعهگزارش

با تکمیل پروژه برق سولری در غور، صدها خانه روشن می‌شود

مسئولان حوزه دریایی هریرود بالایی از آغاز کار پروژه ۵ میگاوات برق سولری غور خبر داده و می‌گویند که با اکمال این پروژه، حدود بیست هزار خانواده از نعمت برق مستفید می‌شوند.


مسئولان حوزه دریایی هریرود بالایی از آغاز کار پروژه ۵ میگاوات برق سولری غور خبر داده و می‌گویند که با اکمال این پروژه، حدود بیست هزار خانواده از نعمت برق مستفید می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد یعقوب رحیق رییس ریاست حوزه دریایی هریرود بالایی در ولایت غور می‌گوید: بعد از مواصلت جزئیات پروژه برق سولری به این ریاست یک هیئت تحت نظر محمد اشرف غنی رییس جمهور به منظور نظارت و بررسی از آغاز کار پروژه برق سولری به این ولایت اعزام گردید که چهار شنبه قبلی بعد از سروی موقعیت و ساحه ساخت این پروژه برای آغاز کار آن هدایت داده است.
رحیق افزود، برای ساخت این پروژه به مساحت ۵۵ جریب زمین از سوی مردم ولایت غور در منطقه قطس مربوط فیروزکوه اختصاص داده شده است که این پروژه با هزینه ۸۷۵ میلیون و ۳۶۰ هزار افغانی از سوی شرکت «شانگ دینگ» در همان ساحه اختصاصی ساخته می‌شود که با اکمال کار این پروژه به تعداد بیست هزار خانواده در فیروزکوه مرکز ولایت غور و روستاهای اطراف آن می‌توانند از برق آن مستفید گردند.
رییس حوزه دریایی هریرود بالایی همچنان بیان کرد که این پروژه به مدت یک سال به پایه اکمال و به بهره برداری سپرده خواهد شد.
موصوف، از سویی هم از اداره محلی و ارگان‌های امنیتی این ولایت می‌خواهد تا در جهت تامین امنیت این پروژه سخت بکوشند تا باشد که کار پروژه برق خورشیدی بدون مشکل به پایه اکمال برسد.

در ادامه، آقای رحیق همچنان خاطر نشان ساخت که کار بند برق پوزه لیچ نسبت به پیش آمد مشکلات از قبل پیش بینی نشده متوقف گردیده، اما به زودی با رفع این مشکلات ادامه کار بند برق پوزه لیچ نیز آغاز می‌شود.
این در حالیست که بعد از توقف کار ساخت و ساز بند برق پوزه لیچ نسبت به مشکلات موجود، وزارت انرژی و آب طبق فرمان رییس جمهور محمد اشرف غنی چندی قبل با حضور شماری از بزرگان و متنفذین ولایت غور قرار داد ۵ میگاوات برق خورشیدی را با کمپنی چینی «شانگ دینگ» به امضا رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا