آخرین اخباراجتماعافغانستان

بحران انسانی؛ یونیسف از روز جهانی کودک تجلیل نمی‌کند

خبرگزاری دید: صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان در افغانستان می‌گوید که برای همبستگی با کودکان از روز جهانی کودک در سال جاری تجلیل نمی‌کند.

یونیسف روز گذشته با نشر بیانیه‌ای گفته است که بحران کنونی بشری در افغانستان، کودکان را در این کشور نیز متضرر کرده و هم اکنون هزاران کودک در این کشور با تهدیدهای مختلف مواجه اند.
ملل متحد افزوده است با آن‌که قرار است از روز جهانی کودک در بسیاری کشورها گرامی‌ داشته شود، اما در افغانستان این روز تجلیل نمی‌شود.
به گفته این سازمان، حدود ۱۴ میلیون کودک در افغانستان غذای کافی ندارند.
یونیسف هشدار داده است که بیش از یک میلیون کودک افغان در معرض خطر سوءتغذی حاد قرار دارند و اگر به آنان رسیدگی نشود، بسیاری آنان جان‌ خواهند داد.
این صندوق همچنین از گسترش شیوع بیماری سرخکان در افغانستان هشدار داده و گفته است که این بیماری جان هزاران کودک افغان را با خطر روبرو می‌کند.
این نهاد بین‌المللی از افزایش کارهای شاقۀ کودکان، ازدواج کودکان زیر سن ۱۸ سال و استخدام آنان توسط گروهای مسلح در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که در حال حاضر، بیش از چهار میلیون کودک در این کشور از رفتن به مکتب محروم اند.
ملل متحد از رهبران جهان خواسته است که برای رسیدگی به مشکلات کودکان افغان توجه جدی کرده و برای جلوگیری از بحران بشری در این کشور، کمک‌های شان را به افغانستان ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا