آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر خارجه امریکا به اتمر:

برای دستیابی به یک توافق سیاسی در روند صلح مشترکاً کار می‌کنیم

افغانستان / آخرین خبر / سیاسی
وزیر امور خارجه امریکا در پیامی به حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور، تایید شدن او را از سوی مجلس به وزارت خارجه تبریک گفته و تاکید کرده که کشورش برای دستیابی به یک توافق سیاسی در روند صلح، با افغانستان مشترکاً کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در پیامی تبریکی، دریافت رای اعتماد را از سوی مجلس به محمد حنیف اتمر تبریک گفته است.
وزارت امور خارجه در خبرنامه‌ای نوشته است که« جناب آقای مایکل آر. پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده، تأیید آقای حنیف اتمر را توسط ولسی جرگه به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان به وی تبریک گفت.
وزارت خارجه افزوده که این پیام توسط کاردار سفارت امریکا در کابل به وزیر امور خارجه تحویل داده شده است.
بر بنیاد این خبرنامه، وزیر امور خارجه امریکا گفته: «افغانستان در حال ورود به دوره‌ای از چالش‌ها و فرصت‌های جدید است و ما خوشحالیم که می‌دانیم روابط خارجی این کشور در دستان باتجربه‌ای قرار خواهد گرفت. ایالات متحده مشتاقانه منتظر همکاری مستمر با شما است؛ زیرا ما برای دستیابی به یک توافق سیاسی درمورد درگیری چهار دهه‌ای افغانستان با هم همکاری می‌کنیم. مردم افغانستان سزاوار این هستند که سرانجام در صلح و آرامش زندگی کنند و از مزایای اتصال منطقه‌ای، خودکفایی و شکوفایی اقتصادی برخوردار شوند».
در کنار این، وزیر امور خارجه امریکا در توییتی از نشست رهبری شورای عالی مصالحه ملی استقبال نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا