آخرین اخبارافغانستان

اداره ثبت و احوال نفوس:

برای شهروندان بیرون از کشور تذکره داده می‌شود

محمدضیا همدرد می‌افزاید که اداره ثبت و احوال نفوس کشور طرح صادر تذکره را برای ۷ میلیون از شهروندان کشور که در بیرون از افغانستان، حضور دارند، روی دست دارد.


محمد ضیا همدرد، رییس تثبیت هویت در اداره ثبت و احوال نفوس در کابل در گفت‌وشنود با خبرگزاری دید، می‌گوید، اداره ثبت و احوال نفوس یک تیم ۱۶ نفری را برای توزیع تذکره به شهروندان افغانستان، به ایران فرستاده است و این تیم طی یک ماه گذشته دست‌کم برای ۳ هزار از شهروندان که در ایران زیست دارند، تذکره هویت صادر کرده است.
محمدضیا همدرد می‌افزاید که اداره ثبت و احوال نفوس کشور طرح صادر تذکره را برای ۷ میلیون از شهروندان کشور که در بیرون از افغانستان، حضور دارند، روی دست دارد.
رییس تثبیت هویت در اداره ثبت و احوال نفوس بیان می‌دارد که به زودی قرار است روند تذکره‌های برقی در سراسر کشور آغاز شود و در این روند سرعت عمل مبنی بر توزیع تذکره برای شهروندان کشور بیشتر خواهد می‌شود.
در همین حال، محمدضیا همدرد، در خصوص اشتباهات در سن افراد و مشخصات افراد در تذکره‌ها تاکید می‌کند که در گذشته این مورد یکی از چالش‌های کلان برای شهروندان کشور بود که در آینده این مشکل با افزایش نیروی کار در این نهاد حل خواهد شد.
همدرد خاطرنشان می‌سازد که با روند توزیع تذکره‌های برقی در کشور مشکل مشخصات افراد در تذکره‌ها حل خواهد شد.
این عضو اداره ثبت و احوال می‌گوید، نهاد ثبت و احوال نفوس در گذشته در چوکات وزارت امور داخله بود و چندی می‌شود که طی فرمان رییس ‏جمهور غنی، اداره ثبت و احوال نفوس به عنوان یک نهاد مستقل کار و فعالیت می‌کند.
محمد ضیا همدرد، در ارتباط به جهل تذکره از سوی شهروندان می‌گوید که روزانه کارمندان اداره ثبت و احوال نفوس در کابل افرادی را به نهادهای مربوطه معرفی می‌کنند که قصد جعل و دادن رشوه به اداره ثبت و احوال نفوس را دارند.
گفتنی است اداره توزیع تذکره‌های برقی به تازه‌گی گفته‌اند که در آینده نزدیک تذکره‌های برقی برای شهروندان کشور آغاز خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا