آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

برای نخستین‌بار بازار لبنیات در بامیان افتتاح شد

مسئولان محلی در ولایت بامیان می‌گویند که برای نخستین‌بار یک بازار برای بسته‌بندی و فروش محصولات لبنی محلی این ولایت ایجاد شد.


به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان در ولایت بامیان می‌گویند که نخستین بازار لبنیات‌فروشی که در آن محصولات محلی ولایت بامیان بسته‌بندی و به فروش می‌رسد در منطقه «قرغنه‌توی» این ولایت افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شد.
این مسئولان می‌گویند که این بازار با هزینه بیش از ۷.۵ میلیون افغانی به کمک مالی بنیاد انکشافی آقاخان و یک شرکت خصوصی ساخته شده که شامل ۷ باب مغازه می‌باشد و تا مدت ۵ سال به شکل رایگان در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت‌.
سید انور رحمتی والی بامیان گفت که ایجاد این مارکیت در رشد محصولات محلی و لبنیات در ولایت بامیان مفید بوده و از این به بعد می‌تواند آدرس مشخصی برای توریست‌ها و کسانی باشد که از بند امیر دیدن می‌کنند و می‌توانند این محصولات را به دست بیاورند.
والی بامیان همچنان افزود که سال گذشته حدود ۳۰۰ تُن لبنیات در ولایت بامیان تولید شده که بیش‌تر آن برای توریست‌ها به فروش رسیده‌ است.
با این همه مسئولان بنیاد انکشافی آقاخان در ولایت بامیان می‌گویند که «مارکیت لبنیات کوه بابا» به منظور تقویت محصولات و لبنیات بامیان ایجاد شده‌است که هزینه آن ۷.۵ میلیون افغانی بوده و با شراکت ۵۰ درصدی یک شرکت خصوصی اعمار و به بهره‌برداری رسیده‌ است.
شماری از تولید کنندگان کوچک لبنیات در ولایت بامیان با استقبال از ایجاد این مارکیت می‌گویند که راه‌اندازی این بازار فصل تازه برای فروش محصولات لبنی را رقم خواهد زد.
آنها از حکومت می‌خواهند که باید در قسمت ایجاد مارکیت‌های بیشتر در ولایت بامیان زمینه پروسس و فروش لبنیات را برای شان فراهم کنند.
دام‌داری یکی از منابع درآمد برای مردم بامیان است و این مردم بیشتر از تولیدات لبنی شان در فصل بهار و تابستان سود می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا