آخرین اخبارسیاستمنطقه

امیرعبداللهیان:

برای ورود مهاجران افغانستانی تدابیری داریم

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه ایران در اظهاراتی گفته است که برای وجود مهاجران غیر قانونی از افغانستان و مدیریت آوارگان تدابیری روی دست دارد.
حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت تلاش‌های سیاسی گسترده کردیم که تحت تاثیر ناامنی‌ها و شرایط بی‌ثباتی در افغانستان در دوره انتقالی، قرار نگیریم و تدابیری را بیندیشیم که بتوانیم مرزها را کنترول کرده و ورود آوارگان را مدیریت کنیم.

وزیر امور خارجه ایران در پیامی ویدئویی گزارشی از عملکرد یکصد روزه دستگاه سیاست خارجی در زمان تصدی وزارت امور خارجه ارائه کرد.
وی در خصوص افغانستان گفته است که یکی از موضوعات جدی و تحولات پیچیده در یکصد روز گذشته در کشورهای پیرامونی و همسایه ما تحولات سریع و شتابان در افغانستان بود. تلاش‌های سیاسی گسترده‌ای را در ایران به عمل آوردیم که تحت تاثیر ناامنی‌ها و شرایط بی‌ثباتی که در افغانستان در دوره انتقالی ایجاد شد قرار نگیریم و در عین حال تدابیری را بیندیشیم که بتوانیم مرزها را کنترل کرده و ورود آوارگان را مدیریت کنیم و از طرف دیگر راه‌حل سیاسی برای حل بحران افغانستان داشته باشیم.
وزیر خارجه ایران در این زمینه به برگزاری دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری حضوری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران یکی از تدابیری بود که در این زمینه اندیشیده شد.
گفتنی است که بعد از سقوط کابل به دست طالبان موج عظیم از مهاجرات‌ها به کشورهای همسایه به خصوص ایران آغاز شد که تاکنون صدها هزار از شهروندان افغانستان از راه‌های قانونی و غیرقانونی به این کشور رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا