آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانروند صلحسیاست

روحانی به رییس جمهور غنی:

برای کمک به برقراری صلح و آرامش در افغانستان آمادگی داریم

حسن روحانی رییس جمهور ایران در مکالمه با رییس جمهور غنی ضمن تسلیت گفتن رویدادهای اخیر تروریستی، با دولت و ملت افغانستان ابراز غمشریکی کرد. روحانی گفته که برای کمک به برقراری صلح و آرامش در افغانستان آمادگی دارند.


به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست جمهوری خبرداد که شامگاه امروز چهارشنبه(۲۲ثور) حسن روحانی رییس جمهور ایران در مکالمه با رییس جمهور غنی ضمن ابراز غمشریکی با دولت و ملت افغانستان در پیوند به رویدادهای اخیر تروریستی، سران دو کشور در رابطه پروسۀ صلح افغانستان، همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش روابط افغانستان و ایران، بحث و تبادل نظر کردند.
هرچند ارگ ریاست جمهوری جزئیات بیشتری از این مکالمه منتشر نکرده، اما خبرگزاری ایرنا وبسایت رسمی دولت ایران نوشته که رییس جمهور روحانی از روند صلح افغانستان ابراز حمایت کرده است.
بر بنیاد گزارش ایرنا، حسن روحانی گفته: برای کمک به برقراری صلح و آرامش در این کشور آمادگی داریم.
در گزارش رسانه ایرانی آمده که وی با اشاره به این که نقش فعال‌تر سازمان ملل متحد در روند صلح افغانستان می‌تواند از اعمال سیاست‌های یکجانبه قدرت‌های بزرگ و تحمیل آن‌ها بر دولت و مردم افغانستان و کشورهای منطقه پیشگیری نماید، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجماع سازی منطقه‌ای ذیل ابتکارات سازمان ملل برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا