آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

موگرینی:

«برجام» برای امنیت منطقه و اروپا حیاتی است

روز گذشته مسئولان سیاست خارجی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، روی موضعات مختلف، از جمله موضوع توافق هسته‌ای ایران با پنج به علاوه یک(برجام) بحث کردند.

روز گذشته مسئولان سیاست خارجی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، روی موضعات مختلف، از جمله موضوع توافق هسته‌ای ایران با پنج به علاوه یک(برجام) بحث کردند.
به نقل از یورونیوز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه عصر دوشنبه پس از پایان نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که اروپا هم چنان سعی می‌کند برجام را حفظ کند، اما حفظ برجام بیش از پیش سخت و دشوارتر از همیشه شده است. یکی از مهم ترین دستاوردهای فدریکا موگرینی که احتمالاً در آخرین نشست وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت می‌کرد، برجام است.
وی در ماه‌های اخیر تلاش فراوانی برای حفظ آن، خصوصاً پس از خروج ایالات متحده، از این توافق هسته‌ای کرد.
خانم موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: « بیش از همیشه حفظ برجام دشوار شده است. البته جانشین من نیازی به مشورت و توصیه‌های من ندارد. او شرایط را به خوبی درک می‌کند و پرونده هسته‌ای را به درستی می‌شناسد. من با ایشان، جوزف بورل، به مدت یکسال و نیم مداوم برای حفظ توافق هسته‌ای کار کرده‌ام.
درست است که برجام نتیجه علاقه شخصی و کار گروهی تمام همکاران در دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود. آن‌ها کار بزرگی برای کسب توافق و پس از آن حفظ برجام داشتند. تلاش ما بدون همکاری با سه کشور اروپایی امضاکننده برجام و همچنین ۲۵ کشور دیگر اتحادیه اروپا امکان پذیرنبود.
معتقدیم که برجام و حفظ آن برای حفظ امنیت منطقه و اروپا حیاتی است. تیم جدید نیازی به توصیه‌های من ندارد و تنها برای آن‌ها آرزوی شجاعت و شانس بکنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا