آخرین اخباراسلایدشوافغانستانزنان

برخی اعضای دختران رباتیک افغانستان به مکسیکو پناهنده شدند

دولت مکسیکو پناهندگی پنج دختر جوان عضو تیم رباتیک افغانستان را پذیرفت. این دختران پیش از این با ساختن آلات و ابزاری توجه جهان را به خود جلب کرده بودند.


به گزارش خبرگزاری دید: دولت مکسیکو پناهندگی پنج دختر جوان عضو تیم رباتیک افغانستان را پذیرفت. مارسلو اِبرار‌ وزیر امور خارجه مکسیکو روز سه‌شنبه (۲ سنبله) در میدان هوایی مکسیکوسیتی پایتخت مکسیکو به استقبال این دختران رفت.
وزیر خارجه مکسیکو اعلام کرد:‌ «تعهد ما به حفظ ارزش‌های انسانی سبب شده‌ است ما این زنان را بپذیریم و مایلیم از ته دل به آن‌ها بگوییم که در خانه خود هستند».
یکی از اعضای این تیم که هویت‌شان به دلایل امنیتی افشا نشده، به خبرنگاران گفته ‌است: «آن‌ها نه تنها جان ما که رویاهای ما را نجات دادند و تاکید کرد که تیم رباتیک زنان افغان ثابت کرده‌ است که زنان نیز می‌توانند همپای مردان در دانش سهیم باشند».
تیم زنان رباتیک افغانستان، مشهور به «رویاپردازان افغان» که جایزه‌ای بین‌المللی را نیز از آن خود کرده، در مجموع ۲۰ عضو دارد که اکثر آن‌ها نوجوان‌اند.
گفتنی است که آنان تاکنون توانسته‌اند اختراعات و ابداعات زیادی را در زمینه‌های مختلف به نام خود ثبت کنند و برای افغانستان، افتخار بیافرینند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا