آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمسیاست

سخنگوی رییس جمهور:

برخی نامزدان معرفی شده از جانب داکتر عبدالله با معیار کابینه برابر نیستند

سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری اعلام کرد که برخی نامزدان معرفی شده از سوی داکتر عبدالله برای وزارت خانه‌ها، دارای معیار عضویت کابینه نیستند و این موضوع روند تکمیل کابینه را کند کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور امروز سه‌شنبه(۳۱سرطان)، در یک نشست خبری گفت رییس جمهور غنی می‌خواهد که این بار کابینه مسلکی تشکیل دهد و اعضای آن وزن سیاسی داشته باشند و آیینه‌ای برای ثبات و حاکمیت در کشور باشند.
او افزود که برای معرفی چنین کابینه‌ای «مشکل» وجود دارد و کسانی که تاهنوز از سوی متحدان سیاسی حکومت معرفی شده‌اند، معیارهای لازم را ندارند.
بر اساس توافق‌نامه‌ای که بین محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله در بیست‌وهشتم ماه ثور امضا شد، هر دو سهم برابر در تشکیل کابینه دارند. جناح عبدالله تاکنون به صورت رسمی اعلام نکرده است که فهرست نامزدان سهم خود را به ارگ ریاست جمهوری فرستاده است.
با این حال، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت که معیارها برای حکومت و مردم مهم است و باید فهرستی که مردم آن را بپذیرند و مجلس نماینده‌گان به آن رای بدهد، تهیه شود.
صدیق صدیقی گفت، نام‌هایی که برای نامزدی برای عضویت در کابینه مطرح شده است، معیار لازم را که همان شایستگی، خدمت به مردم و وزن سیاسی است، ندارند.
به گفته او، حکومت برای معرفی کابینه مسلکی متعهد است و گفت، «هر چند تشکیل چنین کابینه‌ای زمان طولانی را نیز در بر بگیرد».
از امضای توافق‌نامه سیاسی نزدیک به دو ماه می‌گذرد. جناح ارگ ریاست جمهوری نامزدانش را معرفی کرده است.
سپیدار اما تاکنون فهرست نامزدان مربوط این جناح را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا