آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

صالح:

برداشت طالبان از توافق با امریکا کشتار بیشتر برای امتیاز بیشتر است

معاون نخست رییس جمهور در پیوند به بازداشت یک عضو داعش و یک عضو شبکه حقانی که در حملات هدفمند در کابل و ولایات دیگر دست داشتند، گفته است که تفسیر طالبان از توافق با امریکا کشتار بیشتر برای کسب امتیاز بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز سه شنبه( ۲ جدی) در فیسبوکش نوشته که امنیت ملی کابل ثناءالله مشهور به محمد سلیم یکی از قملدادی‌های داعش و سمیع الله عضو شبکه حقانی را که هر دو به خاطر ترورهای هدفمند کار می‌کردند، دستگیر کرده است.
او نوشته که «مردم می پرسند که چرا با این همه دستگیری‌ها، هنوز این هسته‌های جهل و وحشت، ختم نشده‌اند. این برمی‌گردد به تصویر بزرگ جنگ».
معاون رییس جمهور افزوده است که «تعبیر و تفسیر طالبان از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بُکشد، تا بیشتر امتیاز بگیرد».
صالح گفته که این بار تاکتیک‌شان ساختن هسته‌های کوچک سه نفری و پنج نفری است. وقتی یک هسته از میان می‌رود، هسته دومی و سوم را فعال می‌سازند.
معاون رییس جمهور نوشته که «گفته شده است که به‌خاطر انفجارات پس از توافق با امریکا، آنها پنج‌صد تن را در وزیرستان تعلیمات بمب‌گذاری دادند و در هسته‌های کوچک به شهرهای کلان روان کردند. تا اکنون تعداد زیادی از این پنج‌صد تن از بین رفته و یا دستگیر شدند».
این اظهارات صالح در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر انفجار انواع ماین در بسیاری از نقاط کشور به خصوص کابل به شدت افزایش یافته است. همچنین در کنار این حوادث، ترورهای هدفمند نیز، جان تعداد زیادی از کارمندان دولتی و غیردولتی را گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا